AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.187

Fälgar till 323 e21

ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
Har nyligen köpt en 323 e21 som jag på lång sikt ska snygga till, det var ca 20 år sen jag ägde en sist men då var det en 318. Även om bilen är 30 år och lite dåligt skick så är det en underbar bil och ser verkligen fram emot att göra den fin och äga den länge.
Önskar nu lite tips på fälgar som gör sig på bilen utan att förstöra den för mycket.
Har tänkt att att den ska lite original stuk men lite sänkt och snygga fälgar, tycker det räcker för att den ska bli riktigt snygg.
Vilken storlek är lagom 15 el 16"?
Är ingen ungdom längre så det får inte bli för extremt.
BBS krysseker fälgar (tror de kallas rs) är jag lite svag för.
Finns den någon som har lite tips eller kanske några att sälja, kanske någon bild på en e21:a med schysta fälgar?
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
tjenare!

Trevligt bilval :)

Hade BBS Mahle fälgar på min gamla, du kan se den här: Länk

Här är bilder på min förrförra med MIM fälgar på:

Länk

BBS RS, passande E21 är riktigt dyrt, kostar säkert betydligt mer än hela bilen tyvärr. Finns BBS RM med, ser ganska lika ut men brukar vara billigare har jag för mig.
Du kan kolla här med, finns massor med info och bilder: Länk

Lycka till :)

//RX400h -08
ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
tack för länkarna, hittade detta när jag googlade lite Länk
RS eller RM, båda funkar nog fint men frågan är om hur stor den kan vara.
Ligger en bild på en svart 320 en bit ner på sidan (kanske lite för feta men jäkligt snyggt) men det står inte vilken storlek det är, 17"?
Det hänger även på hur mycket man sänker dem, men det måste ju gå att köra också.
Hittar man några begagnade eller kopior kanske priset inte blir extremt.
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Har för mig att den svarta har 17".
Kollade lite snabbt på tyska ebay och en uppsättning RS fälgar verkar ligga mella 1800-2500 euro för begagnade, nya finns inte.
En fördel (om man är händig) är att RS går att bygga om, man kan byta fälgbanor osv för att dem att passa på den bil man vill. Inte billigt det heller men det går i allafall. Skillnaden mellan 15" och 15" är själva fälgbanan och läppen, mittdelen av fälgen är lika stor.

//RX400h -08
Kolla Wheelfit,ok priser o verkar hålla hög kvalitet.
Länk
ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
Har set dem och det verkar intressant, såg även detta på e-bay Länk också kopior men snygga.
16" borde väl räcka?
Vilken offset ska man ha på e21 för att det inte ska ta i någonstans?
be
361
benke_berguv
I3s- 18
ET10 och ET13 ska funka utan att det tar i nånstans.

//RX400h -08
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.