|
|
|
|---|---|
|
Hej, ska montera tre extraljus med xenon på en e90, hur har ni fäst era? Jag har ett fäste som jag ska fästa bakom regplåten. Men hur har ni gjort? Popnit? Bultat? Vad finns där bakom? Ska ge mig på det här någon dag men skulle vara jävligt uppskattat med lite tips före. Mvh Jonas | |
| Ingen? :) | |
|
det jag sett så har folk monterat bakom grillen ... slipper man förstöra utseendet på bilen |
|
| Jag har monterat mina med en plåt bakom regplåten, borrade hål genom balken bakom plasten och popnitade fast den. om du har parkeringssensorer fram så täcks dom av extraljusen så se till att fixa "pluppar" som kan täcka sensorerna och lura dom att inget är framför! | |
| Var hittar man "pluppar" att täcka över sensorerna? | |
|
Länk NONSENS Placera nonsens på just den sensor som ni vill släcka. Parkeringshjälpen tror då att sensorn är i bruk men signalen (ultraljudet) studsar istället runt i nonsens. Värt att tänka på är att det inte får vara luft mellan sensorn och nonsens. |
|
|
Jo, visst är det fult... men skitsamma, 3 simare rymms nog ändå inte bakom grillen =) Okej, tack ska du ha alexis... blir nog att försöka hitta på något med balken där bakom, eventuellt lägga genomgående bultar om plats finns? mera stöldsäkert? Har inga parkeringssensorer fram så jag slipper ju det problemet iallafall. :) Vart har ni tagit signal ifrån? "strömtjuv" på kabeln till helljuset bara eller? |
|
|
På min Passat drog jag bara i ett gäng korta självborrande plåtskruv i regplåtfästet genom stötfångaren, sen stag i grillen. Stadigt som fan... Känns överkurs att dra de i balken. Passatens stötfångare är dessutom rätt rapplig men funkar bra ändå... Strömtjuv till helljuskabeln, vet dock inte färg på E90. Du kan behöva ett dyrt relä då du kan få problem annars... |
|
| Yes, tjuvdra strömmen från lampan! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.