AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.585

Däcktryckskontroll varnar e91

Har en e91a 2007 som varnar för lågt däcktryck. Har provat nollställa när jag fyllt på luft men det blinkar till igen innan jag ens börjat rulla. Låter märkligt tycker kjag om den ska gå på ABS-kringlan?

Någon som känner igen symptomen?

några här på forumet har haft samma problem.

Lösningen har då varit att hålla kvar resettknappen till man får en bock i rutan,kan ta mellan 5 o 10 sekunder.

Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Men att hålla kvar resetknappen tills man får en bock i rutan är ju precis vad man ska göra vid nollställning (som beskrivet i instruktionsboken).

Har man inte gjort detta så har man ju inte följt instruktionsboken och följdaktligen inte gjort en nollställning.
r1
195
r1tobbe
325(kompressor) coupe e36
328 touring e36
m3 limo e36
e36 touring 316
Yamaha r1
+ massa andra
har du rätt däck på?

vissa måste ha run flat däck
Jo jag har nollställt på det sätt så det blivit en bock. Men så plingar det till direkt igen efter några sekunder utan att jag börjat rulla. Detta inträffade inte vid något däcksbyte. Har kört med både sommar och vinterdäck utan detta problem fram till för 2 veckor sedan.

Fler idéer? Var kan man göra en billig felkodsavläsning?

mvh Martin, Uppsala
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Ja, det låter märkligt. När man fått dit bocken framför "Init" så påbörjas ju initieringen när du kör iväg (och avslutas under körningen står det i instruktionsboken). Då ska det ju inte plinga bara några sekunder efter du aktiverat initieringen i menyn.

Ja, snabb koll för felkoder låter som ett lämpligt nästa steg.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Jag hade liknande problem på en av mina resor till stockholm. Den larmade (rött) och visade däck symbol som vid punktering och jag märkte ingenting på bilen själv. Klev ut bilen och tittade runt utan att hitta punktering. Försökte nolla den men det gick inte. Körde vidare till BMW verkstad och deras mekaniker hittade ingen fel heller. MEN han lyckades att noll ställa den, som jag hade inte lyckats med tidigare!! Kör till närmaste BMW verkstad.
Har råkat ut för samma problem, aldrig hänt förut. Hade sommardäcken på, försökte nollställa enligt manual, fick felmeddelande direkt. Bytte sedan till vinterdäcken, fick felmeddelande då också, försökte nollställa, fick felmeddelande direkt.

@ raj55
Vad kostade nollställningen hos Bmw? Gjorde de det medan du väntade? Gjorde nyligen en service hos dem så jag har inte lust att åka dit igen för att slösa bort tid mer tid.
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Det kostar ingenting!
Det var lite pinsamt, jag höll inte in knappen i 3 sekunder:). Sedan funkade det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.