|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Mitt batteri har varit kasst ett tag nu och skulle behöva köpa ett nytt. Jag har nyligen kopplat in två stycken 7" skärmar i de främre nackstöden och jag har en baslåda med 2x10" och ett slutsteg på det. Mina krav (som kanske är höga) är att jag skall kunna ha diverse saker inkopplat och bilen ska starta utan några problem. - två 7" skärmar - slutsteg som driver två stycken 10" subs. (har även monterat en stereo där fram med bluetooth osv om det gör någon större skillnad. - en raspberry pi som jag skall montera i bagaget - möjlighet att ladda mobilen framme i cigarettuttaget. Så har ni några tips på kraftfulla batterier som håller måttet för mina krav? Fungerar någon från biltema bra eller bör jag köra med ett dyrare från mekonomen till exempel? Tacksam för alla tips och svar! Mvh | |
| Såg precis att jag har 70 Ah på det befintliga batteriet. Frågan är ju om man inte ska köra på ännu kraftigare? | |
| Har biltemas 100 ah (gråa)i min,har fungert fint i 2 år,4 års garanti. | |
|
Ska ju vara 90 ah original tror jag. Men oavsett hur stor kapacitet batteriet har, så är ju det viktiga att det hela tiden laddas upp lika mycket som du tar ut ur det. Annars laddar det ju till slut ur. Enda skillnaden mellan 70 och 100 ah är hur lång tid det dröjer innan det laddar ur. Du kommer ju inte ifrån det på något annat sätt än att underhållsladda batteriet då och då. Skaffa en CTek-laddare om du inte redan har. |
|
|
Var inne på mekonomen och snackade med en om batterier. Han pratade om AGM batteri, men tror ett "vanligt" räcker för min del. Lutar åt detta just nu: Länk Vad tros? |
|
|
Well, överpris på det batteriet, samt endast 85Ah? samt 780CCA. Satsa på detta "100 Ah Nordström Silver" Länk 100Ah och 800CCA för en mindre pengar än globalskräpet. Vänligen Mattias |
|
|
Biltemas AGM 95ah skulle jag kört på Länk 850CCA |
|
|
Biltemas AGM-batterier är riktigt prisvärda. Även nordström silver fungerar fint har haft två sådana. |
|
|
Ivrig som man är åkte jag till mekonomen och köpte det jag länkade. Prisvärd eller ej, vi har inte biltema i Varberg och jag behövde det igår. Tack för alla svar! Uppskattas som vanligt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.