AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.189

Framvagn och baklucka E91

Jag funderar på att skaffa en E91-a (bensinare), efter att ha varit otrogen och kört Mercedes några år. Orsaken till märkesbytet var att jag blev väldigt besviken på min E61 och alla problem som fanns på den.
Därför några frågor:
-har E91 samma problem med bakluckans kablar som E61-an? Alltså glapp, dålig isolering, går av mm.
-Framvagnsdetaljer brukar behöva bytas på i stort sett alla moderna bilar, vid vilka miltal brukar det vara dags på E90/91?
-Har läst om problem med vevhusventilation på bensinmotorerna, något att oroa sig för och kan man fixa förebyggande åtgärder själv?
1, nej.
2, beror på var och hur du kör. Har haft en -08 15'-milare med allt sådant org.
3, har inte upplevt eller hört talas om sådana problem på E9X.

Tillägg: Köp en E91 diesel facelift istället.
32
85
320D-09
BMW 320D touring -09
Min gått 13 000 mil ( 320d -2009 e91 )

Bytte dragstänger på båda sidor , men var oegentlighet bara höger som var lite trött i gummit i bussningen .

Väldigt lätt jobb dock , samt bytte krängningshämmarstagen samtidigt .

Köpte Meyle heavy duty dragstänger . Blev riktigt tight o go i styrningen
32
85
320D-09
BMW 320D touring -09
Kolla dock ROST runt gasdämparinfästningarna både på lucka och kaross

Vanligt förekommande !! Fick min åtgärdad nu
Er
434
Erik__W
535i/5 M62B44 -97
530iM -02
325i Touring -89
Vår 330i -06 som har gått 19 000 mil är helt orörd i framvagnen. Däremot är det nog dags för ett dämparbyte runt om till våren.

Dock pajade kabelstammen till bakluckan för något år sedan, med skumma felsymptom som följd. Fast det gäller en sedan, så det kanske var av rent oflyt, eftersom man inte hört något om sedaner med sådana problem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.