|
|
|
|---|---|
|
Bytte justerskruvarna igår enligt den mycket bra instruktionen i "Mekartips" Länk med dessa "skruvar" Länk som fungerar utmärkt och bytet var ganska odramatiskt. Det var första gången jag gjorde detta byte och har läst ett otal olika beskrivningar som varit flera sidor, men AutoPowers tipsbank är enkel och exakt att följa och leder inte till några misstag. Det enda jag kan lägga till är att få ut resterna av kulan i "kulskålen" inte var några problem, då det fanns ett hål "bakifrån" som man bara tryckte ut kulan genom att "peta" med en skruvmejsel. Dom nya, i aluminium, passar direkt men är inte gängade, vilket definitivt INTE behövs, då dom gängas mycket lätt när man skruvar i dom, lite silconfett på gängan bara. Inte konstigt att dom här prylarna går sönder då det bara var småsmulor av hela plastgrejerna, man kunde inte ens ta i dom så blev det pulver av dom. Nu är allt stadigt och bra, bara att få en sista finjustering. Toson | |
|
Det kunde varit jag :) Jag bytte också strålkastarjusteringen igår, och insåg att det faktiskt inte var så blodigt, tack var AP mekartips faktiskt. Dock bytte jag till nya plast - vad hittade du i alu? -- Markus |
|
|
Jag köpte mina "aluskruvar" genom eBay (se länken i mitt inlägg) från tidigare tips här på Forumet. Dom kom på tre dagar och är helt kompatibla med original och håller säkert bilens livstid, för halva priset. Jag bytte (eller monterade) nya glas samtidigt, då man ju ändå måste ta bort dom för att byta skruvarna. Dom brukar vara ganska blästrade, men det var inte så farligt men ändå STOR skillnad, så det var det värt. Glasen köpte jag på "Skruvat" vilka hade bra pris och snabb leverans. Toson |
|
|
Jag missade länken, tack :) -- Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.