AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.476

frågan angående instrumentering bmw e32 740

pi
33
pierrelindahl
325ik -88 e30
328 im 98 e36 touring
tjenare e lite fundersam. på min bil som e en 740 e32 så har jag ett felmeddelande getribe tjohejsan. påverkar d valen i instumentet som visar vilken växel man har i. går inte o byta programm i lådan. frågan e ju då om detta hänger ihop med felkoden. mvh pierre
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Hängde inte riktigt med i det där skriftspråket, men har du ett felmeddelande som säger "Getriebeprogramm" i ditt instrumentkluster så är det garanterat relaterat till att din automatväxellåda inte fungerar korrekt.
pi
33
pierrelindahl
325ik -88 e30
328 im 98 e36 touring
jo problem i lådan har jag:) försöker hitte symptom. växelväljarn i instrumentet slutar detta fungera när man har felkoder ilådan. mvh
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Nu blev jag lite förvirrad igen - var sista meningen ett påstående eller en fråga? Frågor har ett frågetecken på slutet :-)

"växelväljarn i instrumentet slutar detta fungera när man har felkoder ilådan."
Menar du att i ditt instrumenkluster så har växelväljaren slutat fungera? Eller frågar du om växelväljaren slutar fungera om man har felkoder kopplat till automatlådan?

Det jag vet är följande : om meddelandet "Getriebeprogramm" dyker upp som felmeddelande på instrumentklustret så kommer växellådan alltid att välja tredje växeln oavsett om du har växelväljaren i D, 3, 2 eller 1.
pi
33
pierrelindahl
325ik -88 e30
328 im 98 e36 touring
haha tackar för ditt överseende me min svenska:). jag har felkoden men den växlar genom hela registret men som sagt ser ingen växel i klustret. klustret lyser typ lika länge som oljelampan. skummt tycker jag. ska se om jag kan få tag på en ny styrbox nånstans. har hört d med växelväljar tjohejsan med får kolla det me. mvh
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
:-)

Märkligt, den växlar alltså igenom växlarna när du har väljaren i D trots det står felmeddelandet "Getriebeprogramm" i instrumentklsutret?

Lyser ALDRIG växelväljaren i instrumentklustret? Kanske bara en trasig glödlampa?

Vad menar du med att "klustret lyser typ lika länge som oljelampan".
pi
33
pierrelindahl
325ik -88 e30
328 im 98 e36 touring
d lyser i klustret till felmeddelandet kommer. tror nått fittat med växelväljarn. ska kolla d idag om jag pallar. skulle behöva en box till lådan att kolla om d e den som e kass. mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.