|
|
|
|---|---|
|
Tycker den låter så fisigt för att vara en v8 de hörs ju knappt. Men va är bäst de bak eller den i mitten någon som gjort liknande? Vet att en 730i inte är direkt en raket men lite v8 kan de ju låta tkr ja | |
| Ta inte bort mittendämparen, då får du en förjävla resonans vid segdragning... Kommer bli rätt jobbigt på långturer. Plockar man bort den sista dämparen på M60/M62 och ersätter med 3" så låter det alldeles lagom tycker jag, vrålar betydligt friskare på höga varv iaf :) Det är vad jag har gjort på min bil, men det är ju en M62 - fast jag tror inte ljudet skiljer speciellt mycket mot en M60. | |
| Ok ja de sitter ju två bak på en 7a men de blir väl kanske samma som o ta bort en på en 5a då 7an ska vara lite tystare antar jag | |
| Men nu menar du ersätta me annan dämpare då antar jag inte bara ta bort eller? | |
| Kompisen kör sin 740 M60 med kapade bakre dämpare, han bes i våras på det viset UA. Jag har inte provat min M73 utan dämpare men det ska testas. Jag tycker det är precis på gränsen för högt i hans bil så med ett par billiga tomma dämpare tror jag det blir perfekt. | |
| Ja, alltså du ska ersätta slutdämparna(de två stora "tuberna") med raka rör, eller en böj som slutrör om du vill ha det diskret. Finns på youtube om du vill höra ungefär hur det kommer låta, fast det är ju svårt att få en bra uppfattning om ljudbilden i en video. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.