AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.449

Beställt F11. Frågor om spec...

Sida 3 av 3
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Vad gäller vdc, eller variabla stötdämpare, så har man någon slags vätska i dem som man kan ändra egenskaper på elektriskt så att de blir mer eller mindre dämpande.

Jag ingen egen erfarenhet, men på bimmerpost.com är det många som haft vdc och som tycker M-sport chassiet är bättre. Men de har väl vägar som salsgolv i kalifornien så det kanske inte är värt att jämföra.
Med x-drive är det enda alternativet om man vill ha en mindre krängande bil.
Jag har kört på bana med min med standardchassie och inte direkt lidit av det.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Kan också rekommendera 6WB, som Acey säger, känns 2014. Ihop med nav är det extra bra då man får tydliga köranvisningar i mitten av instrumentet. Finns många snygga funktioner, när man skrollar i olika listor sker det inuti hela varvräknaren vars skala och mätarnål då försvinner.

Bara startsekvensen av instrumentet gör mig glad varje dag :-)
Mo
89
Mossbo
i3s
MB GLC
Komfortstolar är utan tvekan bästa tillbehöret!, om man ska använda bilen till långkörningar som jag gör.
Proffesional HiFi är kasst, gå upp minst ett steg.
Epsilon: "Hade även lagt till, 3DZ Utan modellbeteckning."

Riktigt namn, Extra text utvändigt utgår.

Det är bara Lines emblemen som inte monteras då, för att slippa den/de på bagageluckan krävs fortfarande kod 320 "Bortfallat, modellbeteckning".
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
NordicX, du har nog aldrig haft en tjänstebil/förmånsbil om du tror att du inte kommer drabbas av andrahandsvärdet...

Har haft min 520d en månad nu:

- Panorama: högst tveksam grej. Funkar mest när det är varmare än noll grader ute, annars blir det ordentligt kallras. För att inte tala om att innertaket måste vara stängt på morgonen för att inte kupévärmaren ska behöva slita ut sig. Mycket värme sticker ut genom glasrutan i taket...

- Multifunktionsinstrumentet: mycket bra, men ingen ersättare för HUD. Fungerar väldigt bra med påfallande solljus vilket "instrument med utökat kluster" inte gör/gjorde.

- Navigation: skärmen är underbar och att ha integrerad navigation som visas i HUD eller multifunktion är väldigt bra. Använder bara navigationen i telefonen om det är kris, inte alls lika trafiksäkert.

/Micke
Stephan735i,

"BORTFALLAT, modellbeteckning"

Haha. Skämtar du med mig? Det är en dålig översättning av en utrustningslista från WebETK och inget annat. Det förekommer ofta lite smått komiska namn i den svenska översättningen av utrustningslistorna som jag förstått att du gillar att läsa och göra "copy paste" i forumet.

Citerade tidigare ordagrant den officiella prislistan från BMW:
Länk

Det är dock så att:
3DZ - Lines emblem bortval
320 - Ej modellbeteckning

Så var den oerhört viktiga saken utredd...
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Micke, utveckla gärna ditt resonemang om hur värdeminskningen drabbar brukaren på en förmånsbil?
Jag trodde att man bara hade förmånsvärdet som läggs på inkomst och som man sedan skattar för, eller får man även betala värdeminskningen i efterhand menar du? Låter inte rimligt men du verkar ju ha koll på detta vilket jag uppenbarligen inte har.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.