|
|
|
|---|---|
|
Passar E91 vinter däck 320d till F31 320d? Trevlig helg! | |
|
Fälgen passar men F30/31 har högre profil än e90/91, bultarna är grövre också men det går ändå. På 17" ska du ha 225-50. |
|
|
Då F31 har M14-hjulskruvar, lär de inte gå i hålen på fälgarna till E91 som har M12 dito... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Le Boeuf.. bultstorlek har viss betydelse.. =), framför allt om det diffar M12/M14 ! Vart köper ni era vinterfälgar? Original via BMW är ju inte helt gratis, måste finnas bättre alternativ?? |
|
| De fälgar jag hade på min 330i E90 passar på min 335i F30. | |
|
Köpte fälg och däck här. Länk 16'' typ 268 beg. fälg, med nya Dunlop. Betalade 7 900 inkl. frakt. Calle |
|
| Tack Calle! precis vad jag letade efter. Ebay är såklart en källa att plöja igenom. Vet ni fler pålitliga nätbutiker så fyll på listan då det säkert är många som tänker samma nu när vintern gör entre! | |
| Har inte testat med m14-bult på originalfälgen men på Dezent K och där gick det alldeles utmärkt. Tveksam till att originalfälgarna har så tajta hål att inte en m14 skulle passa. | |
|
Inga problem med M14 på dom org fälgar jag provat på! Kör med Performance 313 på själv var god marginal! |
|
| Fälgen Dezent K 16" som varit på E90/91 fungerar bra bara man har spacers (3mm), annars hugger dom i oken. Det skiljer ju 4mm i ET mot original. Dessutom finns det rondellmärken i rätt storlek. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.