|
|
|
|---|---|
|
Är ni behov av en ny bagagerumsmatta eller gummimattor. Då kan jag rekommendera denna säljare från Polen. Köpte precis en bagagerumsmatta och den är i världsklass. Passformen är EXAKT! Och kvalitén är bättre än originalet. Leveransen är blixtsnabb med UPS, par dagar. Kom på att jag behövde nya gummimattor till vinter och la en ny beställning precis. Säljer även tygmattor och gummimattor med M-märke och Frakten är gratis ;) 350:- för mattan bak och 315:- för alla 4 mattor i bilen. | |
| Glömde länken.. Länk | |
| Jag köpte denna bak Länk och dessa i i bilen Länk | |
| Såg nu att M-strecken ligger på fel sida om M'et. Vilken miss, så dom kan man ju skippa. | |
| Beställde en uppsättning till 530in nu :) 346 kr gick det på. | |
|
Nja, man får vad betalar för. Jag köpte bagagerumsmatta till E46-kombin för 250:-. Passformen är är väl ok men materialet är plastigt och glatt. /G |
|
| Då köpte du nog fel! Sett att det fanns en "plastig" variant. Ska va den i gummi. | |
![]() 13.392 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Vinyl : Hur vet man vilken som är den plastaktiga och vilken som är den gummiaktiga? De två du länkade till, var det exempel på den gummiaktiga typen? Vilken är då den plastaktiga typen? EDIT : Funderar på att köpa till min E87'a - och kunde hitta tre varianter. Är mina antaganden nedan rätt? Gummivarianten Länk Plastvarianten Länk Plastvarianten med antiglid Länk |
|
Din första länk är den "typ" av gummi du ska ha. Dock så länkade du till mattor i bilen varav de andra två är till bagaget. Bara så du inte beställer fel matta ;) Verkar inte finnas bagagematta i de mjuka gummit till E87. Kanske borde skicka ett mail och fråga? Annars får du köra på länk nr 2. Den "hårda" |
|
|
Har köpt bagagerumsmatte på BMW i Sverige till E46 touringen (5-600 SEK för några år sedan) och den är ganska plastig och det har en fördel - smutsen som barnvagnen drar in fastnar inte så lätt - vänder man mattan upp&ner utanför bilen så är grusen borta. Nackdelen med BMWs är att kanterna lätt viker sig och delvis förstör effekten av att vara en "balja" som samlar smältvatten och annan vätska. Men god passform. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Slog till på dessa mattor då BMW inte fick fram original på flera veckor. Hade förvisso skuffmattan sedan tidigare, men den täcker inte lastöglorna bak, och då jag har hundbur i metall så har färgen flagnat på metallramen runt öglan. Men den här skuffmattan går över så nu kan jag byta ramen utan att den kommer att repas på nytt. :) Köpte även en komplett uppsättning i kupén. Passformen är väldigt bra, men exakt är den inte. Dock är den bättre fram än bak, där jag skulle ha mer att önska av den varan. Fram täcker de väldigt bra upp mot torpedväggen och även fotstödet. Det är väldigt bra då golvmattan inte blir söligt och ful av all väta och smuts. Passformen på skuffmattan är däremot väldigt bra. Bra sarger på den också, och det gäller även kupémattorna Tillverkaren vill att man skruvar gummimattorna i befintliga golvmattan, men jag tänkte prova att ta en billig nålfilt och limma på undersidan av kupémattorna, för att på så sätt nyttja kardborren som sitter original i golvmattan. Återkommer om det fungerar. Vill minnas att lukten från dessa mattor har vart på tapeten i en annan tråd. Jag lade i mina i fredags och nu luktar de knappt något, så där har jag inget att anmärka på. Slutsatsen: mycket prisvärda mattor och väl godkänd passform. /Loefvenhamn |
|
| Väl skrivet Loefvenhamn. Kommer också försöka utnyttja kardborren faktiskt, bra idé. | |
@Vinyl,325cabrio,loefvenhamn : Tackar för info! Jo, naturligtvis länkade jag lite fel (till mattor fram) - jag skyller på den knäppa tiden mitt i natten :-) Ska höra och kolla om den mjuka finns till E87. @loefvenhamn : Den bagagerumsmattan du köpte, var det plast- eller gummivarianten? |
|
Det var gummivarianten. /Loefvenhamn |
|
Uppföljning : Av olika anledningar blev det beställning av bagagerumsmatta (E87 120i) från BMW - kostade 720 SEK vilket är ok. Av någon märklig anledning så var det inga problem att få fram denna till nästa dag (trodde att nu får man vänta lääänge). Men just denna detalj fick man direkt. Men mina stackars M12-muttrar väntar jag fortfarande på. Idag är det exakt en månad sen de beställdes! Suck... Iallafall så var bagagerumsmattan precis som jag ville ha den, perfekt passform och proper samt gjort i ett mer gummiliknande material (dvs inte någon hårdplast). |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.