|
|
|
|---|---|
|
Har haft bilen inne på byte av bromsljuskontakt, dimmljus och bromsvätska. Nu hörs ett tickande från instrumentpanelen slumpmäsigt, och den ger ifrån sig ljudliga tjut. Det är inga gnissel, utan verkar komma från en högtalare. Mycket märkligt, helt slumpmässigt och inga varningslampor är tända. Tickandet liknar det från blinkers men de är inte blinkersljudet - detta är något gällare och har varierande frekvens. Tjutandet kommer oftast men inte alltid i anslutning till tickandet. Någom som har den blekaste aning om vad det kan vara? | |
|
kolla klockan, och inställningar därav. på vissa modeller kan de ge ifrån sig något tjut strax före varje heltimme tydligen. misstänker att dem har lyft bort batteriet vid servicen, så du tappat inställningar. Mvh //Ulf |
|
|
Också hittat sådana referenser när jag googlat, men det här verkar vara något anant - det sker betydligt oftare än hel timme, och piper något djävulskt. Tillsammans med tickandet då, som jag inte hittar något om. |
|
| Hastighetsvarning? | |
|
Nej, det låter även när jag är stilla och har inte alls karaktären av ett varningsljud. Ska se om jag kan få upp en inspelning. Ljudet kommer inte bara vid oregelbundna tillfällen utan är även oregelbundet sammansatt av tickanden och tjut. |
|
| jag har också det på min e39 ett lätt pip kommer ibland. | |
|
Såhär enkelt var det - de hade råkat slå igång den radarvarnare som tidigare ägaren installerat. Min stressnivå sjönk otroligt när jag insåg att jag hittat källan till ljuden... :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.