|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har testat att få i ett antal olika hjul i baljan bak för reservhjul men dom går inte i! Innan jag köper ett så undrar jag vad är max dimensionen som går i? Förra e39 touring som jag hade fanns plats för ett M-sport 17" men i e61`an går ju inte ens ett 15" med 225/60 i?! Är det någon som har ett till salu så skicka ett mail eller ett PowerPost meddelande! /Martin //BMW-För dig som älskar att köra | |
|
Reservhjulsbaljan på E61 är tyvärr inte gjord för att lägga ner en vanlig fälg. Det funkar dock bra med ett nödhjul. Jag har också haft två st E39. Där låg samma typ av hjul som reservhjul i baljan som satt på bilen när den levererades. |
|
|
Det är i framkant i baljan som tar emot. Jag tog en stor plastklubba o dunkade plåten framåt så gick det ner. Lite olika hur det ser ut iaf. Min svågers E61 har fack ovanför reservhjulet som blir lite tight. I Min E60 Ligger det 225/55-16 som reserv nu. Fick även tälja på cellplasten som innehåller Dragkrok mm för att den skulle gå i en 16-fälg. Original reserv är ju 17. Har även testat att få i ett sommar 18" utan luft, inga problem. Har även tömt baljan på all el som nu sitter till vänster i bagaget. Blev riktigt bra. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.