|
|
|
|---|---|
svardska |
Jag var och besiktigade klart min riksbekanta 750 idag och passade på att fråga ut besmannen om olika avgasproblem. Han sa att högt HC i dom flesta fall beror på dålig eller gammal olja, med andra ord olja som läcker in i förbränningen. Jag påpekade då att då är det väl egentligen sliten motor, kolvringar, ventiltätningar osv som är grundproblemet. Det kunde han hålla med om men tillade att det oftast bara är att byta olja och filter. Så var det antagligen i mitt fall för HC hade sjunkit avsevärt, pendlade mellan 70-90 efter att ha varit 170 före. Etanolen kanske hjälpte upp det hela men det är ju dom som säger att det endast påverkar CO värderna. Summa sumarum så var det mkt tillfredställande att glida 4 mil motorväg hemmåt i 160 med nybes och godkännd 750. Att AC´n skickar ut 8,4 gradig luft ur utblåsen gör ju inte saken sämre. viva! |
|
.. och att motor mår bättre av fräsch olja gör det inte helt fel att byta då o då ;-) /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
|
Det är bara att gratulera! zaharald |
|
|
Grattis Svardska ,att du äntligen fått denna omdiskuterade bil på vägen. |
|
|
najs!! såg den på OK här hemma i dag hade lite brått så gled bara förbi i min lilla 518 H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Kul för dig att du kan köra med den nu på vägen, jobbigt att ha tyskskyltat och åka omkring. //Schnitzer |
|
| Grattis! Visst görs sig 750 bättre på motorvägen i 160 än som en "padda" på gräsmattan. Vad tycker du är 750 att rekomendera jämfört mot 735? Hur mycket skiljer soppa förbrukningen mellan bilarna ?. Hoppas på att du blir en nöjd e32 ägare nu. | |
svardska |
Jag gjorde ju det valet att sälja min 735 just därför att 750 är en helt annan bil att köra, 735 án känns tung och lite trög. Jag tror att 750 drar marginellt mer. Jo jag är rätt nöjd, den här bilen känns stabil, inte söndermixtrad av en massa inbillade mekaniker. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.