|
|
|
|---|---|
|
Någon som har de rätta momentvärdena då man byter den stora gummilagringen i bakvagnen på en E34:a? Finns tydligen olika skruvdimensioner. Den genomgående är en M14. De små som håller plåten mot själva bilen är M8....inte M10 eller M12 som TIS:en säger. Så vilket momentvärde skall användas och skall låsning med gänglåsning ske? Ulf | |
|
Dra åt hårt! Man brukar inte hålla på så mycket med momentvärden på kaross, utan det är mer när man håller på med lageröverfall mm. Men om du ändå vill använda dig av momentvärden, så går det ju alltid att googla fram det bara du vet gängstigning och bultkvaliten. |
|
|
En av många momenttabeller: Länk Kan man anta att det handlar om 8.8 bultar? mvh/ Anders |
|
|
Kanske kan hitta här - välj din bil och klicka dig sedan fram i trädet under rubriken "4 Tightening Torques": Länk ___ Min bil: Länk |
|
|
Du ska dra dom genomgående hårt iom att det går trögt sista biten i splainsen. Jag brukar alltid använda lilla mutterpickan som drar ca 150-200 nm och braka på tills det stumnar. Fästet drar du med känsla. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.