|
|
|
|---|---|
|
E61 523 Touring -05 Hej, någon som varit med om samma sak, lossade på batterikablarna och drog fram + samt - till min aktiva baslåda, allt i bilen fungerar perfekt efter installationen förutom att jag får ett varningsmeddelande i dispalyen vid uppstart av bilen där den varnar för AIRBAG samt BÄLTEN, meddelandet lyder som nedan: restraint systems: function of airbags,belt tensioners and belt force limiters faulty. ensure your set bealt is fastened despite the fault! have the problem checked by the nearest BMW service Någon som vet varför det blir så, eller hur man nollställer det för det kan ju knappast vara ngt fel då jag aldrig haft meddelandet förut utan det dök upp direkt efter att bilen varit strömlös? Tacksam för svar.. :-) | |
| Det var inte så att du kom åt någon av bältessträckarna när du drog kablarna? | |
|
Kanske, isf finns det bara två möjligheter till när jag skulle kunna gjort det.. 1. När jag lossade baksätet (sittplatsen) och lyfte på den lite på båda sidor för att kunna dra kablaget under samt lättare på sidorna och ut bak i bagaget.. 2. När jag kopplade på + och - på batteriet i bagageutrymmet på högersidan.. Kan man komma åt de där någonstans och isf var sitter de så kag kan kolla upp det? |
|
| Men du har kollat koderna, raderade ni inte koderna? | |
| Kollade upp bältessträckarna nu och troligtvis har jag löst ut de på ngt sätt när jag lossade sittplatsen/sätet bak för att dra kablaget, vet ngn hur man återställer detta så att vatningsmeddelandet försvinner? :-/ | |
|
Koderna? Enda jag sett är ett felmeddelande i displayen som ovan beskrivet, koder vet jag inget om.. Sorry för min okunskap.. :-/ |
|
|
Sorry jag kör gamla bilar då får man inte upp något mer i displayen än temperatur, förbrukning m.m. :) Utan man måste läsa felkod med en läsare det var det jag trodde du gort. Du måste radera felkoden för att släcka lampan, är dock felet ej fixat så kommer den komma tillbaka om det är permanent. |
|
| Ok, felkodsläsare har fordonsverkstaden på jobbet då kanske de kan fixa det, frågan är dock att om felmeddelandet återkommer hur åtgärdar man då bältessträckarna? :-/ | |
|
Kopplar ur och koppla in det igen säkert bara dålig kontakt |
|
| Ok, ska prova imorgon, tack för hjälpen.. Återkommer med resultatet.. :-) | |
|
Spontant: Kopplar du ur -polen i någon timme bör systemet bli "nollat". Pluspolen kvar på batteriet. Sahi |
|
| Det fungerar inte på srs-systemet den kommer att lysa ändå. | |
| Stämmer, provade idag på förmiddagen att lossa mknus men hjälpte inte, ska nolla genom uttaget nu.. | |
| Nollställde det via diagnosuttaget eller vad det heter, verkar bra nu.. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.