|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som listat ut vad som är fel på backspegeln i F30/F31? Jag har avbländande backspeglar, om det spelar någon roll. Ett tag trodde jag det var den svampiga sportstolen som gjorde att jag satt högre när jag började resan men rättar jag till den då så är den fortfarande lika rätt när jag efter 45 minuter sjunkit ner mer i stolen. Alltså måste det, trots att den sitter så hårt, vara något med backspegeln som gör att den glider neråt under natten/helgen. För mig blir felet ungefär en halv "backspegelshöjd" :) Fler som har samma problem? Någon som har dragit andra slutsatser? Dags för service och så har jag nämnt detta mysterium. | |
| Har inte problemet själv (vad jag har märkt än i alla fall) men jag har läst mycket om det på forumen. Så du är inte ensam. Vet inte om någon har fått det löst och vad lösningen i så fall är. Men om du nämner det inför servicen så får vi hoppas att dom kan åtgärda det. Det borde vara ett känt fel för dom vid det här laget. | |
|
På onsdag den 16e, lagom till min och dess 1 årsdag tillsammans, lämnar jag in bilen för en del garantiärenden och dippande backspegel står på listan. Får se vad man gör åt det då, får tillbaka den på torsdag eller fredag. Minns jag inte helt fel så hade jag samma problem på e90n, gjorde dock aldrig nåt åt det... |
|
|
Kan inte minnas att min E90 2010 hade det problemet. Även den med full avbländning. Men jag kan inte heller minnas att jag hade detta problem i våras. Någon som fått rostiga stolar utbytta? Mina skulle dom kolla på förut och sa att "dom inte var rostiga" men nu när jag iddes kolla själv så var det ju massor med rost. |
|
|
Vitoco, tar du upp ACC Stop & Go-strulet med? Att den falskvarnar och bromsar, piper, blinkar... BMW:s kommentar hittills har varit "testa ny omprogrammering". |
|
|
Micleg: jag har turligt nog inte haft några problem med acc:n, jag minns bara en gång då den pep till när jag skulle förbi en lastbil med kapell...men det var en lätt vänsterkurva också så det var inget jag haka upp mig på. Kanske har jag bara haft tur, ska väl nämna nåt om detta iaf Omprogrammering som i uppdatera bilens mjukvara eller acc:n specifikt? För jag kommer få en uppdatering. |
|
|
Uppdatering av hela bilen vad jag förstod. Brukar vara deras första universalmetod. Funderar om den kan vara lite felkalibrerad/riktad. |
|
| Micleg: skulle mycket väl kunna vara så. Man borde kanske sätta någon laser ortogonalt och centrerat på lådan för att se hur den pekar.. eller nåt i den stilen :) | |
|
Hur gick det med era dippande backspeglar ? Vad gjorde BMW åt problemet ? Jag har samma problem och har tagit upp det flera gånger med verkstaden men de vill inte göra något åt det. De kontrollerade backspegeln och konstaterade att den inte var glapp. De vill att jag ska bevisa det på något sätt..... Hur gör man det ? Det är bara jag som kör bilen och jag måste då och då justera upp backspegeln. Den känns inte glapp på något sätt och den känns inte för lätt att justera. |
|
| Fått respons med era backspeglar? Jag har samma problem med min. Sjukt irriterande. Ska lämna in min bil i veckan för knarrande ratt, då ska jag även försöka få ordning på spegeljäveln. | |
| Jag fick problemet så småningom men fick det också åtgärdat. Kan leta upp kvittot imorgon och se vad det var för del dom bytte. Det finns en lösning i alla fall. | |
| Artikelnummer 51169345368 är det på nya spegeln som jag fick, hela innerbackspegeln byttes ut. Det är ett annat artikelnummer än det som monterades original på min bil, de nya artikelnumret monteras på bilar från april 2014 enligt realoem.com. | |
|
Troligtvis samma problem som b.la. jag har haft med min E91, dålig kontakt i kontaktstycket till spegelmotorn som gör att resistansen blir fel och spegel "tror" att den går tillbaka till rätt inställning vid upplåsning. Jag rensade bort oxid i kontaktstycket på min och tryckte in HD vaselin, men jag hade ju å andra sidan ingen garanti kvar på min bil=) |
|
| Detta gäller innerbackspegeln, så ingen el som ställer till det för en gångs skull. :) | |
| Ahh, så går det när man inte läser hela texter=) | |
| Tack Wiberg! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.