|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft problem med att det läcker in vatten i kupen på vänstersidan när det regnar ordentligt. Har kollat dörrarna och det är inte därifrån det kommer. Bilen står parkerad ute i närheten av några stora björkar och jag börjar misstänka att någon dränering är igensatt. Började i dag med att gräva ut en massa skräp kring huvgångjärnen. När jag fått det rent där ser jag att vattnet ska rinna ut ca 20 cm framför huvgångjärnet. Det är ett avlångt håll som leder ned vattnet någonstans bakom framhjulet. Testade att hälla ned en deciliter vatten i hålet för att se var vattnet rinner ut. Resultat: Inget vatten kom ut...... Hällde i en deciliter till och nu började det sippra ut vatten mellan framskärm och innerskärm, ungefär vid klockan två. Något är inte som det ska vara här. Någon som vet hur man kommer åt att rensa detta? Ska man lossa innerskärmen och kolla? | |
|
Svarar på min egen tråd: Jag hade först som mål att ta bort hela innerskärmen, men då den satt ordentligt fastklämd i skärmkanten samt att de bakre fästena såg väldigt rostiga ut, gav jag upp den idén. I stället lossade jag de tre plastnitarna bakom framhjulet och de tre främsta plastnitarna under tröskeln. Då kunde man bända ut innerskärmen och rensa ut 1.5 liter (!) av löv och björkfrön i olika stadier av förmultning. Det var svårt att komma åt, men en skruvmejsel att peta med, dammsugare, tryckluft och vattenslang så blev det riktigt rent till slut. Kan också tipsa om att köpa nya plastnitar på BMW av den sort som det sitter tre av bakom framhjulet. För att lossa dessa knackar man in pinnen och den är svår att hitta sedan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.