|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en BMW 325i e90 2005 med 2,5L motorn (N52B25). Vid gaspådrag rycker motorn vid 1500rpm och ibland motorbromsar den under 1-2 sekunder. Vid ryck blir det 2-4 kraftiga ryck i motorn därefter går den helt normalt till 7000rpm. Detta händer under alla växlar om man ligger vid 1500rpm. Det är ingen större skillnad ifall bilen är varm eller kall. Sen har jag även en liten "flat-spot" som det heter runt 3000rpm. Det känns som att motorn tappar vridmoment. Har sökt lite på nätet och detta verkar vara rätt vanligt för min motor. Jag kontaktade min BMW verkstad och dom hade tydligen aldrig hört talas om detta problemet. nu undrar jag om någon här inne kan hjälpa mig med mina problem. | |
| Jag kan även lägga till att bilen har varit såhär i 3 år. Det finns inga felkoder, och programvaran i bilen är uppdaterad förra året. | |
| Finns det någon som tror sig veta vad problemet är? | |
|
Min 2006 e91 var likadan sen den var ny fram till att jag sålde den för snart två år sedan. Jag pratade med BMW hur många gånger som helst om detta utan att komma till nån lösning. Mest var deras reaktion "detta har vi aldrig hört talas om, ingen aning, allt ser bra ut i datorn". På slutet kommenterade de flatspot:en runt 3000varv med "javisst, det är magnetventilerna som ställer om sig, det ska vara så". En av anledningarna till att jag idag kör annat märke :) /Micke |
|
| precis så blir jag behandlad! | |
| Kan var nr 6 som spökar Länk | |
| Om det nu är den borde inte motorn rycka under alla varvtal? | |
| Har varit med om att den ger alla slags konstiga uppförande av bilen, du kan lyfta av kontakten och se om det finns olja där ! men du måste först ta av plast kåpan på motorn för att komma åt den . | |
| Okej, ska ta en titt på den. Tack för tipset! | |
|
Det finns många gamla trådar om det här. Gå till Länk och knappa in exakt "*ryck*" AND "*e90*" så har du en hel del att läsa. /Micke |
|
| Tack micke, jag har redan sökt i hela forumet men ingen med mina problem verkar ha löst problemet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.