|
|
|
|---|---|
|
Har fått diagnos på att denna är "kass". Vilket är bäst? Att köpa ny sådan koppling eller helt enkelt sätta i ny elfläkt istället? Fördelar/nackdelar? /Jonas F | |
|
Med fläktkoppling: Fördelar: Inget jobb Nackdelar: Tar lite kraft från motorn Med elfläkt: Fördelar: Du får fläkt bara när det behövs Nackdelar: Mer jobb Samma kostnad om du köper en beg fläkt, men du måste ju fixa något som håller elfläkten på den plats du vill ha den. MVH David |
|
|
frisen: Du kan ju alltid ragga tag i en beggad koppling på t.ex Länk Det är samma på alla BMW om jag inte missminner mig, jag har en fläktkoppling från en 328 på min 528. www.malte-racing.com |
|
| Har funderat på det också, men det känns som om detta felet är inte helt ovanligt och det är ju lite trist att få samma problem igen om ett år eller så... eller är jag överdrivet negativ? | |
|
frisen: Ligger nåt i det du säger, vet inte hur mycket en beggad kostar men en ny kostar 1100-1200:- Själv fick jag tag i en beggad från en 97:a genom han jag köpte min 528:a av, den ingick i köpet, så den ska väl förhoppningsvis funka utan problem i några år. www.malte-racing.com |
|
| Skaffa en ny fläktkoppling, om man skall bygga om med egen elfläkt blir det lätt lite "klåparaktigt". En ny fläktkoppling håller väl i ett par år i alla fall. | |
|
Med tanke på att fläktkopplingen höll från 1985 till 1999 (14 år för den som är trött i huvudet :o)) så är inte 1200:- så mycket... MVH David |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.