|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Jag har sedan en tid tillbaka haft ett återkommande problem då bilen rycker som fan när man släpper upp koppling och ska iväg på ettans växel. Det är bara vid kallstart och slutar efter en liten stunds körning. Ska tilläggas att jag har en felkod på egr systemet "magnetventil, styrning defekt". Men tror inte att detta har något med varandra att göra?! Någon som kan hjälpa mig? Mvh Robin | |
|
Hade nått liknande på min, ryckte o skaka i hela bilen i några sekunder när den startade. Det var glödstifts relät som gett upp på min. Kan det vara samma? |
|
|
Det är svänghjulet som rycker lite när det är kallt/fuktigt. inget riktigt fel utan ett skönhetsfel. lite irriterande kanke men man brukar lära sig att köra iväg relativt ryckfritt. |
|
| Min gör likadant. Men bara en gång på typ 20 kallstarter. Skumt. | |
|
Det är ett ganska vanligt problem. Ge bara lite extra mycket gas så att du får upp varvtalet när du kör iväg, då borde det försvinna. Om inte, så har detta åtgärdats genom byte av mjukvara (som just höjer varvtalet), eller byte av kopplingen. Ingetdera är dock ett garanti att det försvinner, verkar vara nåt särskilt sätt som dubbelmassasvänghjulet greppar när det är kallt/fuktig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.