AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.362

18" eller 19" på bil utan sänkning.

Ga
65
Ganescha
BMW 530D GT
Hej,
Jag vill byta ut fälgarna, sitter sjukt tråkiga 17" fälgar på idag. Men jag är totalt nollad inom det här, fattar nada om ET storlek på däck etc. Jag har en osänkt bil, i alla fall utan M-sport. Är rädd att det ska se konstigt ut utan sänkning, kanske någon som har bild på 18 eller 19" utan sänkning?
Vilken storlek ska man ha på däcken på ett par 18" respektive 19" tum? Vill inte att dom ska sticka ut och blästra lacken eller något sådant idiotiskt. Gillar komforten men det får inte se ut som några ballonger.
Vad rekomenderar ni för mått på däck? Och som sagt är det någon som har lite bilder så vore det toppen.
Min bil är en 320d E91 2011:a
Visa användare
789
johmei
335i E92
18" ser nog riktigt bra ut på din bil. Skulle du vilja ha 19" så bör du dock sänka något. Bilen brukar se baktung ut utan.

Har en uppsättning 18" 193M om du är intresserad. På min E92 med M-sport: Länk Original dimensioner på däcken, dvs. F: 235/40 B: 255/35
Ga
65
Ganescha
BMW 530D GT
Ah grymt, tack så hemskt mycket för svaret. Du har en jäkligt fräsch bil! Avstår fälgarna, letar efter några lite mörkare, typ Gun Metal! Men jag vill gärna veta vilka njurar du har, är det black chrome eller high glossy black?
Visa användare
789
johmei
335i E92
Hög blank svart. Samma som alla andra lister på bilen.

Ska sälja H&R sport fjädrar till våren också (kör bana och behöver andra dämpare) om du vill köra 19". Du hittar mer bilder på garaget. Men vet inte om det är samma fjädrar på E91, kan tänka mig att bak är annorlunda iaf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.