|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
OK. Tack Johan. "Natural born BMW-Freak" |
|
|
Ja min bil går klart bättre på 98 oktan, den är optimerad för det.. Bug |
|
Ro 316 X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line Amazon 122s -66 635csi -82/83 Alpina B9 Renault Master 1 -88 |
Jag har jämfört bensinförbrukning och inte märkt någon skillnad. Därför kör jag på den mest ekonomiska bensinen - 95. Mvh Rolf Black shining beauty |
Tigerr |
Anders S. Johan B >>> *bla bla bla bla bla..* 528´an går iaf som ett helsike med 95! :) Tigerr |
|
Tigerr, den kommer att gå ännu bättre om man tankar bättre bensin! Att köpa en bil för tre-fyrahundratusen och sedan snåla 30 öre per liter bensin kallar jag inget annat än dumsnålt och oförståeligt! Det blir max 500kr om året i merkostnad om bilen inte drar mindre bensin. Men troligen är det en ren nettobesparing eftersom bilen drar mindre bensin med 98 oktan! Att motorn mår bättre av 98 oktan är ytterligare en positiv effekt. Mvh |
|
|
Jag har tankat både 95 och 98. Men en sak är jag helt säker på - bilen går bättre på tysk Super blyfri 98 än på något annat bränsle. Jag har märkt skillnad vid flera tillfällen i form av högre toppfart (kan också bero på att bilen är sotig när man kommer från sverige. Då borde inte skillnaden märkas så fort man slår i tyskt bränsle) och man kommer längre. Sen tycker jag att bilen är piggare. Jag har nyligen varit i Kroatien - där är bränslet kass. Man märker att bilen går sämre. Det är inte samma tryck i omkörningar osv. Mvh /NP |
|
|
Oj vad många inlägg! :) Som du säger handlar det förmodligen till största del av att du sotar ur den på långresan, framförallt på autobahn.... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.