|
|
|
|---|---|
|
Airbaglampan lyser efter att jag bytt fönsterhiss. Jag rev ner högra dörrsidan och beställde en ny fönsterhiss och körde med dörrsidan nerplockad. Fick fönsterhissen och monterade tillbaka allt som tidigare. Det lilla låsningsklipset till kontakten i airbagen gick ej att använda så det finns inget. Airbaglampan har försökt att släckas av två verkstäder utan att lyckas. Hittar ej några felkoder. | |
|
Hade samma problem förra året på högerdörren.. Lösning jag fick byte kablage till guldpleterade kontaktstift pris 1500:- Därefter har det varit problemfritt. |
|
|
Var du tvungen att låta en verkstad släcka några felkoder eller släcktes lampan direkt efter montaget? |
|
|
Airbaglampan måste alltid släckas via uppkoppling mot bilens dator - finns dock en hel del "pirat-prylar" och diverse datorprogram med interface (t ex. Carsoft och Inpa) som kan släcka lampan, så du behöver inte nödvändigtvis åka till en verkstad för att göra det. Finns säkert någon på forumet som kan hjälpa dig i din närhet... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Efter mecket med nytt kablage ingick det i verkstadsbesöket att lampan skulle vara släckt. | |
| Nu har jag fått fram att det är låg impedans fram till airbagen. Jag förmodar att det är nog bara att beställa en kabelsats och byta. Sen bör det gå att släcka lampan hoppas jag. | |
|
Äntligen klart. Nytt kablage 900 spänn för hela dörrsidan. Montage en timme och sen till verkstad för att släcka lampan 300 spänn..!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.