AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
811

Problem med ström bränslepump E34

Hej! Samma dag som jag hade besiktning på bilen så dog bilen.. Bilen stardade och gick bra 40meter pga att bränslepumpen inte stardade. Jaha tänkte jag och börjar kolla Säkringar och relät som var helt, bestämde mig då för att talös pumpen och kolla vad som kan ha hänt, men allt såg rätt ut, så jag mätte strömmen till i kablaget som går inte tankmätarröret, som sen delas ut ner till pumpen. Körde pumpen direkt på batteriet och den funkar.. har kört kontaktspray i kontakten, kört 12volt och jord direkt på piggarna på tankmätar röret, men strömmen vill inte igenom, har också provat att bygla förbi tankmätar röret så plus och minus går direkt på motorn med det funkar inte, är det så enkelt att tankmätar rörets kontakt är slut alltså HONAN som syns på bilden
<a href="Länk src="Länk title="Hosted by imgur.com" /></a>
Ursäkta för dålig stavning är helt slut efter veckan, men länken vart fel här är en bättre : dom röda har jag kört ström på direkt Länk men funkar inte endå, är det bara skrota "röret" å köpa nytt?
bl
39
blixthalka
e28 520i -86
e34 525i Touring -92
e34 540iM/6 -95
e34 540iM/6 -95
Hej

Jag tror inte man kommer 40 meter utan att pumpen går? Är du säker på att det är pumpen som kronglar
Nä det stämmer nog, var på verkstaden med den men dom kom inte fram till nått utan fick helt plötsligt igång den igen men sen efter dom stängt av den igen så dog den
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.