|
|
|
|---|---|
| Blev ägare av en x3a 20d -10 (manuell) igår och är jättenöjd med bilen. Däremot funderar jag på om det är normalt med vibrationer in i kupen vid tomgång. Det känns inte speciellt starkt men ändå väldigt tydligt tex i växelspaken. Det är dova vibrationer som avtar så fort jag kör iväg och kommer upp i varvtal. Min känsla är att det är motorvibrationer som letar sig in i bilen. Finns det fler x3 ägare med lilla dieseln och manuell låda som känner igen detta? (Bilen har gått dryga 14000mil) | |
| Hej.. har en F25 2.0d med manuell låda och jag känner inte igen det där som du beskriver. Kan kanske vara så att ljudisoleringen är bättre på F25 än E84. | |
|
Hej, Vad jämför du med sterneby, har du haft någon dieselbil tidigare? Vibrationer i växelspaken är normalt, men inredningen bör inte generera oljud på grund av vibrationer. /AL |
|
| Det är min första diesel så det kan ju ha med det att göra. Men jag ska nog lämna bilen till verkstad så får dem säga om det är normalt eller inte. Min gissning är dock att motorduddarna kan behöva ett byte för att vibrationer ska dämpas bättre. | |
Verdi |
Det är nog tyvärr normalt. Därför som 4-cyl diesel har lite tvivelaktigt rykte bland många. Har själv haft två E90 med 177hk-motorn och upplevde just det där med vibrationerna. Annars tycker jag de gick bra och snålt. |
| Samma sak i min förra 520d n47.. | |
|
Om det endast rör växelspaken så är det normalt. Vilka andra platser än där känner du vibrationer? __________ Mvh Grelle |
|
| Är det nuvarnade eller förra modellen X3? Som tidigare sagts så går motorn ganska hårt på tomgång... | |
|
Hej, Kör också en X3 med N47 som vibrerar duktigt på tomgång. Haft en 1-serie och en 5-serie med samma motor och samma symptom. Så länge vibrationerna försvinner när du kör iväg så är det nog att kategorisera som normalt. /Daniel |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Så är det om man kör med fritöser :) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Inget stående mynt på motorn där inte :) De motorerna jag kört med den motorn har som du säger varit så, ganska vibranta av sig. Tror man får vänja sig vid det, 6orna går mjukare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.