|
|
|
|---|---|
|
Står ev inför svårt val av E36.ska man köpa en fin 320 eller en lite halvrisig 325:a? har tidigare haft en 320(e30) men tyckte den va på tok för slå, i.o försig har 320(e36) ca 20hk mer men frågan är om det räcker för mig,gillar att gasa.styling/tuning kommer att tillföras bil oavsett. har ca 55`-60`000:- MVH Philip | |
|
För 60' kan du hitta en hyfsat fin tidig E36-325. 20hk mer men också några fler kilon. 320:n känns ganska slö om jag får säga min åsikt... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Ja,kanske.. men 325:an med 192hk borde väll va mycket roligare bil, race mässigt. e väll ca 40hk mellan 320->325 20hk mellan 320(e30)->320(e36) |
|
Kowalski |
fille: Jag tycker inte du står i ett svårt val. Köp en fin 325. Du får dock kanske räkna med en 91:a eller 92:a. 320 går fint och mjukt men är lite sävlig (förutom de sista 500rpm:en innan rödmarkeringen då den kvicknar till lite). Innan dess är den tyvärr helt död. Precis som du säger 192hk är mer än 150hk. Du bör nog kunna hitta en sedan 325 i hyffsat skick för 60papp Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
oki, ja jag får ta o leta vidare efter ngn shysst 325:a, e ju ingen brådska, måste sälja en av mina nuvarande efter den kommer tillbaka från lackeringsfirman(mr2:an). biliga 325:or växer ju inte på träd direkt.. |
|
318 iS M3 |
Köp hellre en 318 iS än en 320. Men gärna en 325:a. Om du hittar en fin 325 med bra utrustning för runt 60 då köper du garanterad problem och inte bil. Hittar du därimot en 325 med lite utrustning och full s-bok samt annat dokumentation för 60 köp den istället. "Kör BMW Så åldras du inte" |
| Oki, men kan det inte va ngn ide att köpa en rikligt utrsutad 320 med mindre miltal(12`) och som sedan har lite trim, typ sportavg, chip,filter. borde ju att få upp den i ca 170hk. kanske får lite mer bil,som dessutom håller längre än en 325:a med ca 17`miloch som kanske inte ser lika välvårdad ut.. | |
|
Prestandamässigt kommer du inte i närheten av en 325:a med det delar du räknade upp. Om du är osäker på ditt ev. köp så tipsar jag dig till att titta på många objekt, provkör och känn efter vilken du tycker är värd dom pengar du tänkt lägga upp. Att en bil har gått 12' istället för 17' är ingen garanti för att den rullar längre. Ps. En bmw håller läääänge..... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Instämmer med Anders S. ut och provkör oc bilda dig en egen uppfattning, det är ju faktiskt du som skall ha bilen. mvh Larsa |
|
|
oki. ja ja får nog testa mig fram, ta god tid på sig mm.. stort tack för alla svaren! ha`Re! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.