|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har en BMW 320d e46 2003, köpte bilen för ca 4-5 månader sedan Det första jag märkte efter en månad var att bilen tappar kraft vid snabb acceleration och full gas, växel 1 och 2 går som en klocka men sedan vid växel 3 och uppåt då tappar bilen.. Man känner hur kraften försvinner men efter 3-10 sekunder så får den kraft igen men detta håller till jag byter växel och samma grej händer där.. Iallafall jag ringde försäljaren (köpt ifrån en bilfirma), och förklara problemet.. Åkte och träffa hnm och tog en runda på motorvägen.. Sluta med att den blev inlämnad och de bytte laddningstryck sensorn.. Visst de gick bra första och andra veckan men sedan så återkom problemet.. Besökte en annan mekaniker och gjorde en felsökning, fick upp att laddningstrycks sensorn igen.. Så min fråga är har någon haft samma problem och löst det ? Juste nyligen har bilen börjat låta vid värvning, ett irriterande knack ljud.. Detta dyker upp bara när jag värvar och kör vid låga varv vid 1,5 rpm och när jag gasar och släpper gasen i hastighet då kan rmp:n variera.. Hjälp !? Tack på förhand !! | |
|
Du skulle kunna kolla katalysatorn. Den bakre är ju relativt lätt att ta bort och testa. Det påverkade laddtrycket på min 320d och verkstaden trodde det först var laddtrycksgivere och sen laddtrycksregleringen. Ta bort katen ock bakre ljuddämparen i ett stycke och surra faste det som är kvar i tunnelkonsolen som sitter under avgassystemet och ta en provtur. |
|
|
Tack så jätte mycket för svaret, Jag ska kolla upp det och återkomma med resultat ! Tack igen // Ibbe |
|
|
Förresten så ska jag byta avgasrör hela paketet.. Raka rör tror jag de blir, två st istället för en. Så de blir två stycken med diselböj på varsin sida, ifrån Simons avgassystem.. Tror du det kommer bli en förbättring eller en försämring? Tack :) |
|
| Har ingen aning tyvärr. Däremot tror jag du kan skippa bakre katen helt, men då är du inte specielt miljövänlig! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.