|
|
|
|---|---|
|
Ja som rubriken, fick nedslag på besiktningen. Den tog lika på båda sidor, men var för svag. Är det en spännskruv vid backarna eller sitter justeringen i den elektriska enheten? Är det något speciellt jag bör tänka på? A A | |
|
Om du lyfter på mattan i bagaget så har du beskrivning i bilder hur man gör. Man använder en låång insexnyckel som man för in i ett hål framför reservhjulet. Verktygen finns under bakluckan. |
|
|
Men vänta nu, är det inte nödåterställningen av parkeringsbroms som inte släpper som du just beskriver?? Justeringen ska nog inte göras där. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
Så, nu är handbromsen fixad. Jag tog loss skivorna för att få se hur det var konstruerat. Det ser likadant ut som på alla BMW som har manuell handbroms. Det finns en justerskruv som man kommer åt genom ett av hålen för hjulbultarna. Anledningen till att handbromsen tog dåligt var att den säkert aldrig använts. Blir lätt så när det är en automatväxlad bil. Trummorna hade ett tjockt lager rost och backarna en beläggning. Efter en rejäl behandling med smärgelduk blev allt som nytt igen. Monterade ihop och justerade, så nu är jag optimist inför efterkontrollen. A A A A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.