|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Köpte här om dagen en felkodsläsare för carsoft 6.5 men insåg att själva carsoft 6.5 går inte att installera på windows 7 64bitars. Det ska användas i en bil innan 2000 med obd 1. Vet någon av er om det finns något alternativt program som man kan använda där man kan få felkoderna? Tanken är att använda en seriell till usb adapter till laptopen med just windows 7 även om detta tydligen inte rekommenderas av carsoft själva. Karl F. | |
|
Ok Falsterbo, Tack för svaret. Det verkar alltså enklare att skaffa sig ett gammalt laptop med integrerad seriell port och windows xp ;-) Ska kolla runt lite på blocket... Karl F. |
|
|
Hej Jag använder cs 6.5 samt usb > seriell-adapter, windows 7 ( 32bit ). Alla funktioner fungerar felfritt. Denna adapter fungerar mycket bra Länk Dock behöver man eventuellt pilla i drivrutinen tills man får rätt kommunikation. ( Ändra buffert mm ). Problemet med att köra VM-läge är att programmet kört tex i Windows xp, men kommunikationen går igenom windows 7 drivrutiner iaf. Vänligen Mattias |
|
|
Alltså.. Jag kör på Carsoft 6.5 på win7 64 bit utan problem, med en Aten seriel-USB adapter. Jag har problem med adaptern i andra applikationer, att den hänger sig vid stora mängder dataöverföring, men med carsoft funkar det klanderfritt. Man kan högerklicka på programmet och välja att köra i kompatibilitetsläge för windows XP (även om det av någon anledning fungerar för mig att köra utan det där läget).. -- Markus |
|
|
Jag har försökt att installera carsoft på min windows 7 64bit och den klagar på att det är just 64bit. Det hjälper inte att köra den i kompatibilitetsläge (har försökt). Den installerar dock programmet trots alla felmeddelanden så den kanske fungerar... Får väl ge det ett försök, onödigt dock att plocka på sig en massa prylar som kanske inte fungerar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.