|
|
|
|---|---|
|
Hej! Då jag sålt E46:an, letar jag nu E91:a. Mina krav är manuell, Mpaket, äldst 2010 och max ca 5000mil. Dessa bilar växer inte på träd i sverige så jag kollar nu på import från tyskland där utbudet är bättre. Hur är det med standardutrustningen i tyskland? En så enkel sak som att baksätet går att fälla, är det standard, ingår det i något paket eller måste det vara beställt speciellt av den ursprungliga köparen? Mvh Anders | |
| Är bilar i Tyskland lika bra vinter utrustad som i Sverige? Tänk på sätesvärmare mm. | |
|
Hej! Sätesvärmare vet jag att det inte är standard, det kollar jag på eventuella objekt! Är det någon annan skillnad på bilarna som kommer till Sverige? Anders |
|
|
Faceliftade bilar med M-paket växer inte på träd... Jag letade länge innan jag hittade min. Kraven jag hade var 335i, panorama, stora navigatorn, eldragkrok helst och automat. M-chassit är mjukt med grym komfort, härlig vägkänsla och den rätta looken. Men jag tycker att bilen minst skall ha navigator proffessional. M-paket var du ju redan inne på. Jag har aktiv styrning på min, jag tycker det är helt grymt. Jag ville helst haft skinn i min men jag fick vika mig, det gick inte hitta allt jag ville ha. Dock blev jag riktigt positivt överraskad och är helnöjd med alcantaraklädseln. Däremot saknar jag elstol som jag har på Saaben, det är ju grymt smidigt när man skiftar bil med någon annan i familjen. Har man elstol sparas inställningen mot just din nyckel. Smidigt. Keyless go är ju smidigt också. |
|
|
Hej! Jag har lite dålig koll på vad som skiljer de olika navigatorerna åt... Men spontant känns andra saker viktigare, typ H/K ljud och att det är manuell samt Mpaket, som sagt... |
|
|
Jag hade H/K ljud i förra och det låter finfint. Dock kan man åtgärda ljudet i efterhand då det finns bra kit för det. Jag har just nu ett MB Quart 200.3BMW liggande som skall monteras i 535an ihop med ett äldre Alpine-steg. Dock hade jag letat efter Navi Prof då den efter 2010 (även under 2009) så kom nya i-Drive och då har den 12gb hårddisk och det tyckte jag var nice. Det rippar cd-skivor själv till hdn. Jag är lite old-school och inte lyssar via Spotify/mobilen osv uppskattar detta. Navi Business är inte så och har dessutom lilla skärmen. Fällbara baksäten är standard. |
|
|
OK! Hur är det med ipod/Iphone anslutning? Jag är också lite oldschool och har länge använt min ipod i bilen och tyckt att det funkar bra. Måste bilen vara utrustad med usb/mp3 anslutn för att detta ska funka? Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.