|
|
|
|---|---|
| hej många säger det är spärr på 250 på 330 e90 å trodde jag med tills jag hade riktigt bråttom en dag. Så någon som maxat den jag kom upp i 265 cirka när jag var tvungen släppa av å det var fri motorväg så ingen nu blir förbannad:) | |
| Har själv kört 260 km jag blev också tvungen att släppa gasen :( | |
| Med min förra bil mercedes e55 amg kompressor var jag uppe i 320 km : ) | |
|
Var det mätarfart eller verklig fart klockad med t ex GPS? Felvisningen på en hastighetsmätare är ofta runt 10% eller t om mer i höga hastigheter och den visar alltid för mycket... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det var inte med gps hade lixom inte tid och koppla in:) Men jag har kört med gps inte i den hastigeten då och stämmar ganska exakt faktiskt i vanliga fartare så då antar jag den lär stämma i högre med?. |
|
| bmw n var med original 18 tummare 245 40 18 mätaren visade 260 km om det stämmer eller inte vill jag ha osagt ...... mb var v-max det finns en digital hastighetsmätare i mitten som visade 320 km och vanliga visade 320 km ...... | |
|
265 km/h på mätaren är nog runt 245-250km/h verklig fart så jag ser inget direkt konstigt med detta. __________ Mvh Grelle |
|
|
Håller med Grelle, en 330 är säkert begränsad precis som eb M5a men den begränsar 250km/h verklig fart dvs kanske 265-270 mätarfart. Jag har åkt i 312 km/h mätt med gps i en e36 m3 kompressor, det gick fort:) Mvh. Richard |
|
|
Hitta en video klipp i youtube " inte min " Länk |
|
|
Den 330i E90 jag hade förut hade fel på toppfartsspärren, vilket jag startade en tråd om här på AP. Den slog till redan före 250 km/h mätarfart. På den bilen jämförde jag mätarfart och GPS-fart i höga farter. Jag minns inte exakt hur stor felvisningen var, men den var max 5 %. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.