|
|
|
|---|---|
|
Strålkastarglasen på e46:an är väldigt risiga så tänkte piffa till dom lite. Tänkte våtslipa dom först. Hur grovt papper borde man börja med? Räcker 1000 korn som avslut? Hur grovt polermedel rekommenderas efter slipning? Har bara hemma ett medel med 6 av 10 i avverkning. Känns nästan som de är i finaste laget? Tänkte lägga på wax/lackskydd som sista steg. Att det inte håller sig i längden vet jag. | |
|
Hej. Jag börjar med 1000 går sedan till 2000 och 4000. Sedan polerar jag med 6 av 10 och sist 8 av 10...ungefär. Men det är vad JAG gör...lycka till. :) Mvh Skalman |
|
| Hjälper det om man sprutar på lite klarlack när dom är nypolerade? | |
|
Hej Klarlack kan man använda med viss framgång på glas för att förhöjja resultatet efter polering. Har inte testat på plast då det är relativt lätt att polera igen så snart det behövs. Mvh Skalman |
|
|
Som du skriver så håller det inte i längden. Höll också på med det där, tills jag köpte nya glas. Schmiedmann har glas till e46 för några hundra. Själv köpte jag orginalglas, tillsammans med bytta blinkers har det gett ett fint lyft för utseendet. |
|
| Ja att slipa och hålla på när nya glas är så pass billiga känns inte värt de.. | |
| Att demontera de gamla och montera nya är inte det lättaste. | |
|
Inte så jäkla svårt att montera av faktiskt, ca. 10 min per glas.. Tror det finns en beskrivning här någonstans hur man gör... |
|
|
Har slipat och polerat i två omgångar nu och det blir inte helt bra. Dock är de klart bättre än innan. Det tråkiga är att schmiedmann bara har eftermarknadsglas till boschlampor, jag behöver till zkw. Originalglasen är ju rena rama rånet. |
|
|
Boschglasen passar till zkw också Länk |
|
|
Lysande! Satt precis och kollade runt lite och kilade mig i huvudet vad de egentligen är för skillnad mellan glas. Alla ser ju likadana ut. Blir de att beställa ett par tror jag, ger upp slipningen nu :-) |
|
| Jag har provat att klarlacka med bra resultat, men hur det ser ut efter en vinter med stenskott osv vet jag inte... | |
|
Haas. Vissa glas tål inte kyla, andra tål inte viss avfettning och spricker därför. Kvalitén / köldbeständigheten på glasen skiftar enormt. Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.