AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.086

Cd går ej mata ut (E46)

bu
193
burner
M2 lci -18
För någon dag sedan så går det inte mata ut CDn i spelaren... hör de låter lite när man trycker på eject knappen men skivan åker inte ut... hjälper heller inte att stänga av bilen låta den vara avstängd ett tag så som koppla ur batteriet. Dock så funkar skivan och musiken felfritt, byta/spola i låtarna mm (det är bussiness cd-spelare, och är en 320d touring -05)

har sökt lite på forumet och nätet men hittade inget om just detta strul.. cd-spelaren i sig har inte använts så värst mycket så sliten skulle jag inte påstå den är, mest radio senaste 7åren
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Testa att trycka lite kring öppningen för cd-skivan. Hade samma problem nyligen när samma cd hade suttit i under 2-3månader utan att tas ur och jag trycka på eject 3ggr och klämma lite på plasten runt öppningen innan den hittade ut ordentligt. Men hörde ju att den jobbade på första försöket.
bu
193
burner
M2 lci -18
okej får testa det, men denna cd hade bara suttit i någon timma just då hehe men får testa som sagt. Och då byter den till radio läge och ska man då byta tillbaka till CD läget så står de no disc.. men trycker man en gång till så laddar den spår1 och allt funkar normalt! men ska testa trycka lite runtom man tyckte jag hade provat de :)
bu
193
burner
M2 lci -18
Nu funkar det, gav den lite extra kärlek som du sa:) hade provat de innan men men huvudsaken det funkar nu tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.