|
|
|
|---|---|
|
Min Bmw 745 dricker olja...eller i alla fall så försvinner det olja.....har fyllt på 2 ggr sen vi köpte den 6mån sen....när jag fyller på så har den varnat för att oljenivån är på minimumnivån, Nån som vet trolig orsak? Finns inget oljespill underifrån. Ibland när jag står på tomgång längre än ca5min så kommer det en del oljerök när jag kör iväg...Nått filter kanske....insugsmembran? det problemet hade jag med min gamla 540 men var ju bara att byta, finns det samma membran på 745an? | |
|
Ja det finns det, men de är mycket lättare att byta på 745. BMW har ett färdigt kit för byte av båda, kostar ca 350kr. Det kan mycket väl vara anledningen att den drar i sig olja. |
|
|
jaså på det viset...tack...ska man bege sig till bmw märkesverkstad för o få tag i det kittet eller? |
|
| En återförsäljare av BMW reservdelar bör du ha tag i. Jag känner bara till Schmiedmann förutom en BMW-handlare då. Åker du till närmaste BMW-handlare så vet ju dom vad du ska ha så slipper du (jag) fixa fram rätt artikelnummer :) | |
|
Schmiedmann finns i Kungsbacka o på nätet ju, tack....Med vänlig hälsning J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.