|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Enligt transportstyrelsen har bilen inget drag. Kan det ha missats vid nyregistreringen. Det är ju original dragkrok på den så det verkar lite märkligt. Kan det bli nåt problem, för man måste väl ha en monteringsanvisning med sig vid vi registreringsbesiktning av drag? | |
|
pew, nej, registreringsbesiktningen för dragkrokar avskaffades 2013-09-01. Jag har själv originalmonterat drag och enligt transportstyrelsen står det bara "Kopplingsanordning : OKÄNT". |
|
|
Jag såg det nu också. Trodde bara det gällde nya bilar. Men denna står det inte ens okänt på. Blir ju inget problem nu i alla fall då. |
|
|
Precis inga problem oavsett. Angående bilen. Bra spec och helt okej pris! Själv hade jag tvekat en aning att köpa en liknande bil i dagsläget mtp dieselhysterin, men är du ute efter en sådan bil är det bra att slå till. |
|
| *bra=bara | |
|
Har haft diesel innan och gillat det men vill inte lägga mer än 120-130 på en bil just nu. Och de dieselsexor man får för det har ju en skatt på 5-6000 och har ofta gått rätt långt plus att jag vill prova bensin ett tag. Annars hade väl en 530d eller en 525d med 3-litersmotorn varit trevlig. Problemet nu är att det är en bit att åka för att kolla på denna och nu i helgen var både jag och säljaren upptagna så det blir nog inget förrän slutet på nästa vecka : ( Gillar att det är svankstöd på den, inte så vanligt om det inte är komfortstolar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.