|
|
|
|---|---|
|
Vet någon varför min 330ci E46 inte blinkar när man låser eller låser upp.. min 525 E61 gör ju det.. någon som vet? Tack på förhand. | |
|
Om jag minns rätt som jag läst i andra trådar, så ska man kunna ändra detta om man går in via data och ändar det där. Är inte alls 100% på detta. |
|
|
Det går att ställa in i CKM (Car Key Memory) men det krävs besök hos BMW. Det går att ställa in massa olika funktioner som treblinksystem osv (på de lite nyare modellerna iaf). |
|
|
Precis är bara en kodning som behövs :) Man kan till och med få den att tuta när man låser och låser upp :p |
|
|
Tackar.. då blir de en tur till bmw.. :) |
|
|
Blinkar den även om bilen inte har larm? Annars skulle ju det kunna vara en orsak till att det inte blinkar. Vill minnas att jag har sett en lista på olika funktioner som man kan programmera hos BMW. T.ex. Olika varianter av komfortöppning för fönstren etc. |
|
|
Min 330 har inte larm monterat från fabrik och den blinkar. Ett blink vid låsning och två blink när man låser upp. ///Micke |
|
|
Som Micke skriver, blinkningen är inte kopplad till larmet. Det går att ställa in oavsett. |
|
| Min har larm orginal. | |
|
Frågan man skall ställa sig är varför någon har velat stänga av det? Tidigare säljare kanske - fungerar inte som det skall - säger konspiratoriska jag? Kanske bara trasig lampa - säger mer sansad jag. Men lyser det fast när det är avstängt manuellt - då är det inte svaret. |
|
|
Min 325 e46 touring med orginallarm blinkar inte vid låsning och ett blink vid låsa upp. Var lite ovant då cabben med eftermotnerat DEFA blinkade en gång vid lås och två vid låsa upp om jag minns rätt. Vill ha mycket blink så man tydligt ser om man låst/låst upp på lite avstånd från bilen då man kanske inte hör låsmekanismerna jobba. Har dock inte velat betala BMW för att programera om på touringen. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Som jag förstått det är inte blink vid låsning/upplåsning aktiverat från fabrik på E46orna. Går att få gjort på BMW eller med verktyg som BMW Scanner 1.4 eller liknande. | |
| Ljungstrand, med BMW scanner 1.4 går det att göra mycket enkelt. 5 min jobb. | |
| olaO: Jag vet, har gjort det själv! | |
|
Sorryy Ljungstrand, jag lyckades läsa det som att det var en fråga. Vilket jag ser nu med tydlighet att det inte var. Jag får skylla det hela på fredagsölen. Skål! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.