|
|
|
|---|---|
|
Om ni hade möjlighet att välja mellan 3 st lyxbilar. Vilken hade ni tagit ? Och varför ? En BMW 760iLX-drive M-sport fullutrustad -14 • Audi a8 4,2 TID fullutrustad -14 • Merca S-class s350 hyfsad utrustad -14 Det är inte farten som dödar, utan det plötsliga stoppet! | |
|
Lätt val, BMWn såklart! Finns det en mer ultimat vagn under >2 miljoner kronor än en extra lång, extra snabb, extra fullutrustad BMW 760Li XD M-sport -14? =) Nya S-klass i AMG-kostym hade inte varit fel heller. Audin går bort helt klart! |
|
|
760in OM den hade funnits. Men det gör den inte. V12 erbjuds endast med bakhjulsdrift i BMW och Mercedess lyxbilar. För övrigt fanns det för ett år sedan endast 2st 760 LI F02 i Sverige (inte en enda 760i F01), en sv-såld och en import. Tack Masten för den informationen! Varför inte välja mellan jämnlika versioner: MB S500 W222 BMW 750I F01 Audi A8 4,0 TFSI Quattro D4 ? Ska man förlora en massa pengar på en lyxbil av årsmodell 2014 är valet självklart S-Klasse. Bästa bilen på marknaden. Det hade nog blivit en S500 Plug-In V222 för min del. Duger det med en 7serie hade jag valt en 09as 750i för strax över 200tkr. Men det är svårt en 04as MB S65 L AMG V220 och Audi A8 4,2 TDI Quattro D3 är också läckra för ungefär samma pengar. Mvh Stephan |
|
| Av de där som först presenterades - BMW, så klart...men för de pengarna får man nästan en S63 AMG av senaste snitt, vilket skulle blivit mitt val! | |
| Maserati Quatroporte är ju det givna valet i det segmentet! | |
|
En A8 4.2TDI (senaste karossen) med all utrustning har jag nyligen haft - och det är en mycket bra bil. B&O ljudet är inte av denna värld. Jag har ej kört de andra, så de kan jag ej uttala mig om. Skulle jag välja en ny pråm - så skulle jag välja S8an. Den kombinerar lyxen, komforten, farten som ingen annan bil på marknaden just nu enligt mig. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
mistafrizz: S8:an är grym, ett komfortlok som kör ifrån det mesta vilken dag och under vilka förhållanden som helst. Vansinnigt effektiv! MVH Christofer |
|
|
Nu har jag inte kört W212an så den kan jag inte uttala mig om, men skulle nog ändå välja en F01/02 utan x-drive och utan M-sport, men med aktiv integral styrningen som förändrar hela bilens upplevelse (kan ej kombineras med x-drive) Sen skulle nog jag kunna nöja mig med 740i eller 750i också. En sån (beggad) står förövrigt på önskelistan inför nästa år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.