|
|
|
|---|---|
|
Hej, Någon här som är billackerar eller känner någon som vill lacka om en M-frontspoiler till en 335i? Självklart mot betalning =) Milan Klacar | |
|
"House og Paint" är duktiga. |
|
|
Jag har använt Fors billackering i dalby för att lacka om en originalspoiler till E34. Jag blev nöjd, betalade 1500 för några år sedan. -- Markus |
|
|
Moses har gott renommé - kanske värt en större runda? Länk ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Ska återkoppla till tråden som jag skapade för snart 2 år sen. Lämnade in den nya bilen till House of Paint i Malmö där de lackerade stötfångaren fram och motorhuven. Mycket nöjd med resultatet och kan verkligen rekommendera de! MVH Milan |
|
|
Ja Moses "is tha shit". En bekant fick en liiiiten skada på sin 1 år gamla BMW (liten buckla/spricka i stötfångarplasten), en skada som var klart lagningsbar, dvs trycka ut och spackla. Då min bekant inte kunde vara utan bil i "flera dagar" löste Moses detta perfekt, de beställde hem en ny stötfångare samt diverse delar som misstänktes kunna ha skadats, givetvis först efter att de besiktigat bilen, de gjorde bedömningen att även om skadan var reparerbar så blev det bäst med ett nytt hölje. De mätte även färgen med en "spektrometer", inte bara på kofångaren utan även på närliggande paneler i kontrollsyfte. Spektrometern avslöjade bland annat en minimal nyansskillnad på plaströskelns bakre del kontra övriga paneler, men nyansskillnaden gick banne mig inte att se med blotta ögat. När kofångaren var lackad så ringde de och ägaren åkte dit o fick den ny kofångaren monterad, snabbt o enkelt. Han fick även se på när allt monterades. En reflektion var från hans sida är hur professionella de är, tex så lade man skyddande plast på förarsätet och rattkransen innan man satte sig i bilen. Verkstaden var ren och fräsch. Allt gjordes med vana handgrepp, dvs inte första gången de skruvade den berörda modellen. O allt togs givetvis via vagnskadan, tippar på en totalkostnad för närmar 20' då bara "stötfångarhöljet" gick lös på nästan 10', o Moses lackerar inte gratis direkt, Perfekt resultat, vi har försökt att hitta defekter (dammkorn mm) i lacken utan framgång. Nyansskillnad finns inte, eller är i vart fall omöjlig att se med ögat oavsett ljus, men det är möjligt att spektrometern säger något annat. Kulören i fråga var givetvis en svår tre-skikts lack... Har även jag frågat vad en hellack av min E39 skulle kosta, svaret blev "Vi måste slipa bilen plåtren o göra allt från grunden, så det landar på 80-90 ungefär...". Dyrt absolut, men blir det bättre än nytt kan man ändå fundera på det, vilket jag gör*haha* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.