AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
437

vart tar vattnet vägen

zo
8
zoz
325 -92
min dator sägger fyll på vatten när jag startar bilen men när jag trycker på chek så försvinner det men jag fyller på vatten det går åt typ en halv liter .jag har tittat och det fins inget lekag, oljan är ok det rycker inget konstigt tempen håller sig i mitten fast jag pendllar fem mil om dan vad är problemet HJÄLP

zo
8
zoz
325 -92
sorry glömde en sak de en 325 /92

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är inte så att det är givaren som trilskas med dig då?
Givaren brukar ge upp och varna för låg nivå trots att det finns vatten, om du då fyller upp (till toppen) trycks detta förmodligen ut under gång då det blir lite för mycket.
En gissning....

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Byt givare till vattennivån den sitter på höger sida i botten på kylaren . Kostar om jag inte mins fel 136 kr på bmw i solna . Hade samma problem som du beskriver , när jag tog ur den gamla givaren var flyttbiten på givaren hård som en sten och verkade inte kunna flyta . (min läckte oxå) akta dig för varmt vatten , stod själv på OK GDS och väntade länge innan jag kunde byta . Sedan är det bara att vara snabb och dra ur och sticka i den nya .

MVH TONY ///M3
zo
8
zoz
325 -92
men är det normalt med så mycket vatten om dagen? jag tackar för alla svar

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som jag sa, om du överfyller för att datorn säger att "den vill ha" så förbrukar den det vattnet som blir för mycket så att säga. Vad händer om du inte fyller på varje dag, drar den en halvliter till då eller står den kvar på samma nivå i behållaren?

"Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris"

Mvh
Anders S.
zo
8
zoz
325 -92
jag ska prova o inte fylla på så får vi se

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.