|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag tycker att min 740 är lättskruvad. Jag har bytt vattenpump, generator etc själv under åren utan problem. Exempelvis ett oljebyte på en 740 E38 är löjligt enkelt. Är det lika enkelt att göra en service på en 730 E65? mvh Nisse | |
|
hej! jag har känt exakt likadant med mina e38or jag haft det har varit en fröjd att serva och att meka med dom men sedan då jag skulle in på e65orna som jag haft 2st av och en e66a och jag säger bara en sak:ALDRIG MERA EN E65-E66a i mitt liv...västa skräpet e38an är mycket mera välbyggd och stabilare bil i alla lägen... visst finns det fina e65or men nej dom är inte alls lika mek vänliga tyvärr! |
|
|
Tråkigt att höra. Det börjar bli dags att skaffa sig en nyare bil och jag har titta lite på nyare 5-serie och 7-serie. Jag tycker att man får mer för pengarna om man köper en 7:a och hade börjat fundera på en sen årsmodell av E65. Nu det ingen brådska för E38:an är nybesiktigad UA sedan i morse och fungerar bra. Så det blir mitt 10:e år med gamla Bettan. /Nisse |
|
|
hej igen! som sagt så är det bara mitt tycke och min erfarenhet av dom men absolut dom senare modellerna är bättre och snyggare jag blev lite sugen på en 750Li från 2008-2009 faktiskt igår hmmm :) |
|
|
Hej, Låter trevligt med en så pass ny 7:a. Vad kostar en sån och hur lång sträcka har den gått? mvh Nisse |
|
|
Jag tycker inte att E65 är speciellt lättskruvade, mycket knepiga lösningar. Men robust konstruktion iaf. |
|
|
Jag skruvade inte massor med min 745, men kan inte påstå att den va särskilt svårskruvad. Hjulupphängningen är i princip samma som E38, fast framtill har de vänt på allt. Jag kan bekräfta att det är rätt trångt i motorutrymmet, iaf på de med V motorer. Men att den skulle va svårare än vilken BMW som helst håller jag inte med om. |
|
|
Enligt mig så är e65 betydligt mer svårskruvad än e39/e38/e60... Prova bara byta lampor... plus en hel massa saker måste initieras via dator (och är man som mig så måste det n till BMW). Bytte tex bromsar (klossar/skivor/sensor) fram på 745. Blev tvungen att åka till BMW för att få datorn nollad..? (trots jag försökte en massa trix jag läst om på internet) Men, vilken skön bil att åka/köra. speciellt efter facelift med ngt bättre kvalitetskänsla på innredningen. //PB |
|
|
Hej igen! nja dom ligger ju riktigt bra i pris i tyskland med massor av utrustning och miltal varierar. dock blev det en 2009 M5a för mig istället men som sagt en 2009 7 serie ahhh :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.