AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.330

Är den nån efterfrågan på 320d touring?

tj
432
tjoa
320d Touring -14
Hej,

någon som sålt sin bil nyligen? Är det nån efterfrågan? Eller svårt att sälja? Det är klart att priset avgör förstås..
Men jag tänkte ev. köpa loss min tjänstebil och sedan sälja den.
320d touring -11 som gått runt 11500 när det är dags att sälja.

/Johan
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Snåla dieslar är ju det folk vill ha nuförtiden. Så det kommer inte vara några problem att sälja den. Förutsatt att den är i bra skick, har ok utrustning samt såklart sätts ut till rätt pris!

Så frågan om det blir lättsålt eller inte blir ju nästan omöjlig att svara på om du inte ställer den i relation till pris, skick och till viss del utrustning.
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Ok. Jag tänkte rent generellt, t.ex om man sneglar mer åt F31 istället för E91. Men bilen är väldigt bra skick, har ok utrustning och priset vet jag inte än. Jag ska få den värderad först av BMW.

/Johan
En E91 med snål diesel är bland det mest lättsålda som finns. Möjligtvis avskräcker milen ett fåtal köpare.

F31 ligger så pass mycket högre i pris att E91 snarare är mer attraktiva vid privatköp.
Går säkert att sälja relativt enkelt men vill du ha en smidig affär krävs ett konkurrenskraftigt pris och en annons som med bra bilder. Detta skapar köplusten!
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Bara för jämförelsens skull gick det en helt felfri 320dAT Comfort+Dynamic MY2011 15k mil nyss på KVD för 131'+3 slagavgift.

-------
//Lövet
Sålde min 320d, e91 -09 i april i år. Såldes på 2 dagar och fick det jag ville ha(160k). Hade rullat knappt 11000mil vill jag minnas.
För mig som funderar på bilbyte efter årsskiftet är e9x inte aktuellt längre. Jag tror att nya karossen har stor påverkan på de äldre, ska man sälja smidigt så krävs nog en vettig spec och pris och historik. Får du köpa loss den förmånligt så är det nog ok, men för ev 1-20k skulle jag avstå, tar det lite för lång tid kan ev vinst brinna upp snabbt
Fr
81
Frodda
BMW 320d 2021
BMW 320d 2015
Seat Ibiza 16
Sån bil letar jag just nu, perfekt pendlar bil!
låg skatt, låg förbrukning, skön att köra
tj
432
tjoa
320d Touring -14
Jag fick precis veta att min nya bil redan finns klar för lev.
Blev nått fel vid beställningen för jag hade satt önskat lev. datum till årsskiftet.. :)
Men jag är iofs inte tvungen att ta ut den nya än. Men man blir ju sugen.
Så ska värdera min så får vi se hur det går.

/Johan
Mi
34
Migge6
320da touring -2009
Arrangera lite extra fel på bilen innan värderingen, så blir det extra förmånligt för dig;)
tj
432
tjoa
320d Touring -14
I dagsläget har den gått 10600mil. Tvättar den alltid borstlöst om jag kör automat tvätt, annars handtvätt. Lackförseglad osv, så skicket är det inget fel på. Lite repor på lasttröskeln bak, men inget allvarligt.

Utrustning:

Advantage Edition
255 Sportläderratt
2PA Låsbultar
3AA Takreling slimline matt
431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel
481 Sportstolar
493 Förvaringspaket
4AE Armstöd fram
507 Park Distance Control (PDC) bak
521 Regnsensor
522 Xenonljus
534 Klimatautomatik
540 Farthållare
563 Belysningspaket
663 BMW Professional Radio med CD
1CC Auto Start Stop Funktion
1CD Brake Energy Regeneration
3AC Dragkrok infällbar
575 Extra 12 - volts uttag
676 HiFi Högtalarsystem
Tyg/läder Impuls Anthrazit

18" Rosso RR-7 fälgar till sommardäcken

Solid svart.

En sådan borde väl gå å få såld? :)

Sedan är det ju priset förstås som spelar in. Vad tror ni BMW värderar till?
Nån som vågar sig på en gissning?

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.