|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som sålt sin bil nyligen? Är det nån efterfrågan? Eller svårt att sälja? Det är klart att priset avgör förstås.. Men jag tänkte ev. köpa loss min tjänstebil och sedan sälja den. 320d touring -11 som gått runt 11500 när det är dags att sälja. /Johan | |
|
Snåla dieslar är ju det folk vill ha nuförtiden. Så det kommer inte vara några problem att sälja den. Förutsatt att den är i bra skick, har ok utrustning samt såklart sätts ut till rätt pris! Så frågan om det blir lättsålt eller inte blir ju nästan omöjlig att svara på om du inte ställer den i relation till pris, skick och till viss del utrustning. |
|
|
Ok. Jag tänkte rent generellt, t.ex om man sneglar mer åt F31 istället för E91. Men bilen är väldigt bra skick, har ok utrustning och priset vet jag inte än. Jag ska få den värderad först av BMW. /Johan |
|
|
En E91 med snål diesel är bland det mest lättsålda som finns. Möjligtvis avskräcker milen ett fåtal köpare. F31 ligger så pass mycket högre i pris att E91 snarare är mer attraktiva vid privatköp. |
|
| Går säkert att sälja relativt enkelt men vill du ha en smidig affär krävs ett konkurrenskraftigt pris och en annons som med bra bilder. Detta skapar köplusten! | |
|
Bara för jämförelsens skull gick det en helt felfri 320dAT Comfort+Dynamic MY2011 15k mil nyss på KVD för 131'+3 slagavgift. ------- //Lövet |
|
| Sålde min 320d, e91 -09 i april i år. Såldes på 2 dagar och fick det jag ville ha(160k). Hade rullat knappt 11000mil vill jag minnas. | |
| För mig som funderar på bilbyte efter årsskiftet är e9x inte aktuellt längre. Jag tror att nya karossen har stor påverkan på de äldre, ska man sälja smidigt så krävs nog en vettig spec och pris och historik. Får du köpa loss den förmånligt så är det nog ok, men för ev 1-20k skulle jag avstå, tar det lite för lång tid kan ev vinst brinna upp snabbt | |
|
Sån bil letar jag just nu, perfekt pendlar bil! låg skatt, låg förbrukning, skön att köra |
|
|
Jag fick precis veta att min nya bil redan finns klar för lev. Blev nått fel vid beställningen för jag hade satt önskat lev. datum till årsskiftet.. :) Men jag är iofs inte tvungen att ta ut den nya än. Men man blir ju sugen. Så ska värdera min så får vi se hur det går. /Johan |
|
| Arrangera lite extra fel på bilen innan värderingen, så blir det extra förmånligt för dig;) | |
|
I dagsläget har den gått 10600mil. Tvättar den alltid borstlöst om jag kör automat tvätt, annars handtvätt. Lackförseglad osv, så skicket är det inget fel på. Lite repor på lasttröskeln bak, men inget allvarligt. Utrustning: Advantage Edition 255 Sportläderratt 2PA Låsbultar 3AA Takreling slimline matt 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 4AE Armstöd fram 507 Park Distance Control (PDC) bak 521 Regnsensor 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 563 Belysningspaket 663 BMW Professional Radio med CD 1CC Auto Start Stop Funktion 1CD Brake Energy Regeneration 3AC Dragkrok infällbar 575 Extra 12 - volts uttag 676 HiFi Högtalarsystem Tyg/läder Impuls Anthrazit 18" Rosso RR-7 fälgar till sommardäcken Solid svart. En sådan borde väl gå å få såld? :) Sedan är det ju priset förstås som spelar in. Vad tror ni BMW värderar till? Nån som vågar sig på en gissning? /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.