AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
12.222

Ny provkörning ute nu - 435i xDrive

Sida 2 av 2
Man kan ju börja undra hur mycket man kommer att vilja ha betalt för nya M3/M4... 435 tycker jag är sanslöst dyr med den utrustning som man är van att plocka in i den modellen. Även "fullutrustade" 428 och 420d blir ju väldigt dyra. Det finns som sagt väldigt många bilar att välja på i den prisklassen. Tänk tanken att lägga till "endast" ett par hundra tusen och få nya M6...

/Anders
M3
1.024
M34ever
M340i -20 "First Edition"

http://www.garaget.org/madick1
Med känsla

Det är precis det jag menar en 420d kostar ju halvmiljon med lite lull lull finns mkt annat roligt man kan köpa istället för dem pengarna.

Men bilen är verkligen sjukt snygg hoppas få prova några roliga ex. i kväll med BMWCS i Mölndal:-)

Jo
246
Jopovic
325DA E92 Coupé M-sport
Lite slarvigt skriven artikel med en del faktafel men det är väll inte hela världen, annars var det bra läsning!

Men priserna på nya 4:an är ju helt sjuka!? BMW M3 e92 hade ett grundpris på 648.000 kronor och då var den absolut inte snålt utrustad..
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Är priset så sjukt? 473kkr för en 435i vilket är 49kkr mer än för en sedan.

Mellan 5-serien och 6-serien med motsvarande motorer skiljer det 209kkr. Jag tycker det känns mer svårmotiverat.

En 640i kostar dessutom 300kkr mer än en 435i och för 300kkr får man (förutom exklusiviteten och lite bättre standardutrustning) i mina ögon inte så mycket mer.

Du får en helt ny coupé med över 300 hästar som tål att användas som "daily driver". Visst finns det väl diverse Corvetter och andra udda bilar som inte är så dyra men är det verkligen alternativ? Deras användningsområde blir ju så mycket mindre. En 435i är ju en bruksbil OCH en sportbil.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
En E92 M3 listade 682' sista året. Lägg till pdc, bt & larm för att nå samma utrnivå som en F32 435i M-sport (489' brutto), och M3an hade listat ca 700' brutto. Dvs 210' skillnad, vilket är "rätt normalt" när det jämförs M-modeller vs. största motorn under.
Problemet är snarare folk som är osmarta med tillvalen. Skulle jag beställt F32 hade 60' tillval (inkl sportauto) räckt mer än väl.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.