AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.448

Sänkning av F11 Xdrive

G.
39
G.Gecko
Beställt 520DA Xdrive-14
Då vi är några som beställt/köpt bil med antingen M-Sportpaket (blir ingen sänkning på Xdrive) eller tycker att det ordinarie chassit är för högt så undrar jag: Är det någon som har testat Hartges sänkningssats där man byte fjädrar fram och får någon typ av grunka som fixar till luftfjädringen bak.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Har ingen personlig erfarenhet (mer än att jag håller med om att bilen ser hög ut) men det finns en hel del som gjort modden på Bimmerpost och verkar nöjda.

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Den här är iofs inte xDrive men vansinnigt snygg:

Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Lustigt när 20" ser för litet ut helt plötsligt.. :)
Hur man kan tycka ett detta är snyggt (länken) är för mig en gåta. Hela bilen är ju förstörd och ser ut som en Biltema-trimmad hallickbil. Synd på en i grunden snygg bil.
Verdi
Ser ju ut som att hjulupphängningen är trasig och att bilen vilar på däcken. Gräsligt.
Delar de sista kommentarerna om den sänkta F11-an. Det finns absolut inget snyggt i den bilden tycker jag. En F11 med 20" och M-sport räcker fantastiskt bra! Samtidigt funderar jag på varför TS anser sin F11 behöver sänkas mera. Jag hade nyligen en F11 530d X-drive -12 med M-sport och 19" och den var riktigt snygg. Jag skulle inte drömma om att sänka den mera. Tänkte överhuvudtaget inte på att den inte skulle ha M-sport sänkningen. Jag är ändå relativt van vid F11 20" och M-sport.

/Anders
ZT
164
ZTreCoupe
520d M-sport/performance Touring -12
Gourman, Verdi: I like it!
Men så gillar jag ju de flesta bilar, även terrängbilar typ xDrive.

Skulle jag inte gilla det så hade jag inte uttryckt mig som er i vilket fall.

///P

Verdi
Ok. Folk gillar allt möjligt konstigt. Själv tycker jag det ska vara original. Blir så lätt tattarbil av det hela annars. :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Den här sänkningen är nog i stil med hur det hade sett ut med M-sportfjädringen. MAO perfekt.

Länk
G.
39
G.Gecko
Beställt 520DA Xdrive-14
Gorban: Smaken är som baken, men det var inte sååå mycket sänkning jag hade tänkt mig.
Med känsla: Vet inte om det är mig du menar med TS, men jag har åkt farbrikssänkta bilar de senaste tre gångerna helt enkelt för att jag tycker att det är snyggt, men som ovan smaken är....osv

acey: Sänkningen känns mera rätt där, är ute efter M-sportsänkningen så vet ni ungefär vad jag menar. Sen tycker jag att fälgarna på den sista ser FÖR feta ut även om jag alltid gillat såna. Är nog på väg att bli gammal... :)
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Normalt är jag oftast för orginal och inte så mycket eftermarknadsstyling men de var något med den där F11:an, fälgarna och sänkningen som jag gillade.

Jag hänger ibland på bimmerpost och där verkar våra amerikanska vänner vara mycket bekymrade över att xDrive-bilar är lite högre även med M-paket :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gorban: haha ja, herregud vilket liv. Tydligen gjorde BMW NA något fel vid beställning av de första LCI-bilarna vilket resulterade i att även icke xDrive-bilarna beställdes utan M-sportchassit. Det verkar som väldigt många valde att lämna tillbaka eller beställa om sina bilar med M-chassit. Känns lite som en överreaktion kan jag tycka.

Jag kommer köra 19" 351M-fälgen på vintern och 20" 434M under sommaren. Någon sänkning tror jag inte är aktuellt :)

jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
acey: Jag tror inet det var fel, före 2013 så var det inte M-sportchassie på M-sportbilar. Det var under ett års tiden för man antar att amerikanska marknaden inte vill ha detta. Till LCI 2014 så tog man bort det igen, vilket gjorde vissa väldigt irriterade.
Såhär ser F11 ut utan M-sportchassie, men med lite större hjul än original, dvs rullomkretsen är något lite större:
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ja, fast det verkar som misstaget var att plocka bort det snarare än att lägga till det då det nu återigen är standard ihop med M-sportpaketet, och de som fått bilar levererade utan fick $390 i kompensation av BMW (vissa har dock på egen hand förhandlat till sig mer...).

Personligen ser jag inte riktigt varför M-sportfjädringen inte skulle vara tillgänglig ihop med xDrive, men det är knappast någon deal breaker.
G.
39
G.Gecko
Beställt 520DA Xdrive-14
jhellstrom: Intressant, ser snyggt ut! Om det är din bil, vad är det för tum (20?) och däcksdimension?
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Gecko: Japp, min bil. Det är BBS Challenge 20", däcken är 285/30R20 bak och 255/35R20 fram:
Länk

Faktiskt trevligare att köra med än original 17" med RFT däck.
G.
39
G.Gecko
Beställt 520DA Xdrive-14
Hmmmm, skumt höjden på bakhjulen är bara 0,1cm högre än på mina, men kolla på länken så ser det helt annorlunda ut! Är xdrive högre än det vanliga chassit?

Länk

jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Ja, din bil ser ju onekligen väldigt hög ut, kanske är LCI bilarna än högre?
G.
39
G.Gecko
Beställt 520DA Xdrive-14
Kanske ska säga att det inte är min bil på bilden, men det är de fälgarna jag har beställt. Ska lägga upp bilder när jag har fått leverans (slutet av november)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.