|
|
|
|---|---|
|
Jag vill veta allt om eventuella nackdelar med att montera ett ESS TS1 kompressorkit i min 330 E46. Är vääldigt nära att bege mig mot Norge för att få bilen uppgraderad, men måste få veta så mycket som möjligt först. Servicekostnader med detta kit monterat jämfört med original? Risker/problem/nackdelar med kompressorkitet jämfört med original? Jag har tänkt att använda bilen som vanlig bruksbil! /lev1n | |
|
Det viktigaste att tänka på är väl hur du skall göra med besiktningen, antingen får du typa om bilen med det nya kitet eller montera av det vid besiktningen varje år. Hur har du tänkt där? Servicekostnader tror jag inte påverkas så mycket, kanske du vill byta olja och tändstift lite oftare om du kör hårt med bilen. Det finns ju ett par personer hör på AP som har köpt kompressorkit av ESS (dock inte till 330 vad jag vet). Vi kan ju hoppas att de ser detta och flikar in fler erfarenheter. Du kan kolla med Scmiedmann också, de har monterat kompressor på Viktor Örtengrens TimeAttack bil, en M3 E46. /DJ |
|
|
har väl kört 4-5000mil med mitt ESS vt 625 kit, har funkat klockrent,det enda jag gör utöver vanlig service r att byta olja var 500de mil, är kanske inte nödvändigt men känns bra. däckkontot är däremot ganska högt, lite självförvållat..... |
|
| Ang. besiktning med kompressor så har jag hört(vet dock ej om det sant) att det bara är att haka av drivremmen så går bilen igenom utan problem. | |
|
Läs de här två trådarna: Länk Länk Det finns ju lite olika åsikter om besiktning, jag tror det beror mycket på vilken besiktningsman som tittar på bilen. /DJ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.