AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.202

Täta lampglas E39 -99

Jag har nyligen köpt en 520 touring -99, och naturligtvis kan man inte låta bli att börja pilla direkt.
Jag såg att det är fuktigt inuti lampglaset, så jag beställde nya glas med vita blinkers som jag ska byta till. Själva bytet har jag väl en ganska klar bild över, men jag funderar på om jag ska täta till glasen när jag sätter dit dom, för att undvika fukt nu när det blir vinter.
Butyltejp, silikon, sikaflex, vulktejp - vilken metod rekommenderas? Eller är det tillochmed så att jag ska låta bli, så att fukten kommer ut?

För övrigt så kan jag tipsa om glasen - köpte ett par på ebay tyskland för under tusenlappen, inkl frakt. Kvaliten får jag väl återkomma om. :)

--
Markus
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Om du vill tipsa om glasen vore det kanon med en länk... ;)

___

Min bil: Länk
Här är dom! Länk
Jag har inte fått dom än så jag kan inte uttala mig om kvalite/passform.

--
Markus
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag har använt mig av denna massa, butyl, från Mekonomen.
Som jag satt utanpå skarven så att säga hela vägen runt, håller mycket bra för mig.
Då jag hade lite kondens innan, går även att ta brt enkelt om man vill så det är ingen fara.

Länk

Då provar jag med butyltejp.
Tack!

--
Markus
Då är glasen monterade och körda med ett tag i regn och en biltvätt. De håller tätt och ser snygga ut. De linjerar inte med huven riktigt, men det är nog en fråga om att passa in hela strålkastaren istället.
Besiktade igår, och de tyckte att glasen var ju snygga iallafall. Fick även lov att justera ljusbilden inne i hallen då den var ett uns för högt på båda sidor.
Även justerskruvarna byttes med glasen.

För en tusenlapp kan glasen rekommenderas tycker jag. :)

--
Markus
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kul att höra, nya lyktglas lyfter verkligen bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.