AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.638

Nätbutik i Tyskland delar till M-bilar!

sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Jo, jag vet att delarna finns hos närmaste återförsäljare men vill gärna prova att shoppa frn ngn nätbutik i Tyskland.

De delar jag är ute efter finns inte på te x ebay.de, redan kollat. Delarna skall vara till en E36 M3 3.2 och är bl a: bakre knut kardan, stödlager, hardyskiva, packbox ingående axel slutväxel.

Mvh

/Scnitzermann
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Har du kollat Länk
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Japp.

/Scnitzermann
Regga dig på Länk så kan du beställa med bra rabatt från en BMW-handlart i Tyskland, gäller endast medlemmar...Gällande packboxen ingående axel, du måste även beställa en ny kompressionshylsa...
Om du har läckage från nån av packboxarna i diffen så brukar det i regel bero på "övertryck". Byter du packboxen utan att åtgärda övertrycksproblemet kommer även den nya boxen läcka så småningom. Har samma symptom på min ena, dvs den fuktar lite lätt vid ingående axel, markerar dock inte revir. Kommer även jag byta packboxen (har kvitton på TVÅ tidigare packboxbyten av tidigare ägare...), men ingen av gångerna har man fixat den troliga orsaken: Igensatt ventilationshål. Rådet är att lämna diffen till nån som kan, man måste mäta "friktion" o trixa med shims, o givetvis en ny kompressionshylsa...Bäst är att plocka ut innehållet ur diffhuset, göra rent, o sen sätta ihop diffen med nya pacboxar mm, allt "by the book", det är så jag kommer göra, eller rättare sagt det är så verkstaden kommer få göra...Kostar kanske lite mer, men man slipper högst troligt göra om det...
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Kompressionshylsa till ingående axel är redan inhandlad. Har en kontakt på verkstad som skall göra arbetet åt mig.

Gällande packboxen så har "ring fjädern" som krimpar om axeln i packboxen tydligen gått av och satt sig i packboxen. Därav läckaget eller fuktningen om man så vill utrycka det hela. Men det skadar ju inte att kolla över vent hålet när jag ändå är där och pillar..

Mvh

/Scnitzermann
Ok...Ja ringfjädern kan gå av även om det är ovanligt...I mitt fall har de bytt 2 gånger med ca 2000 mils mellanrum, men ändå inte snustorrt.... Så länge bilen inte markerar "revir" är det inte akut... Min E34 hade även den lite lätt oljefukt vid ena utgående axel. När jag bytte diffoljan så "tjoffa" det till ordentligt, nästan så pluggen "sköts" iväg. Diffen lämnades in till Mobimech för total genomgång/rengöring/kontroll...Nu tjoffar det inte när man tar bort påfyllningspluggen, så orsaken till oljefukten var övertryck...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.