|
|
|
|---|---|
|
Satte nyligen in en m-sport ratt i min e91-09 och efter byter så började airbaglampan att lysa. Tog isär allt igen och såg att ena kontakten till airbagen inte var ordentligt i, så tryckte i den och tänkte att det var löst. Men lampan lyser fortfarande, är det så att man måste in och släcka lampan om den en gång börjat lysa? Eller borde den slockna själv när problemet är åtgärdat? | |
|
har den lagrat en felkod så måste man släcka lampan. Fungerar inte som motorlampan att om felet inte återkommer så släcker den sig själv, tyvärr. |
|
|
Någon här som bor i örebro borde kunna hjälpa dig. Jag hade dock inte betalt en verkstad att göra det de 100 lappar de tar för att släcka hade jag lagt på ett eget verktyg. typ Länk |
|
| Ok, tack för snabbt svar! | |
|
Eller sätter du i bit svart eltejp över lampan så länge (så man slipper det störningsmomentet) och så släcker verkstaden lampan i samband med nästa service. |
|
|
Men det är ju inget fel på airbagen bättre och släcka den så har man fungerande airbag. Än att man krockar skadar sig rejält och sen surar bara för att man var för lat eller snål att åka och fixa det. Man kan ju tycka att någon här på forumet borde kunna hjälpa till. |
|
|
Alltså, för tydlighetens skull: Är airbagen rätt inkopplad funkar den ju även om lampan lyser (påstående om motsatsen anser jag vara en myt). |
|
| Måste bara fråga om du har praktiserat det själv? | |
| Har en servicetid nästa vecka för bilen, så får släcka den i samband med den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.