|
|
|
|---|---|
|
som rubriken låter så dog min instrumenterings belysning samt belysningen på lilla klockan efter jag böt stereo i bilen och kan inte komma underfund med vad det kan vara då alla säkringar är hela och det bara är instrumenteringen. kan det vara dimmern som har pajjat eller vad kan det vara. har alldrig varit med om detta problem tidigare.. bilen i frågan är en bmw 530ia e34 | |
|
Det låter onekligen som du kommit år grå/röd kabel som är den reglerade spänning som löper runt i bilen till allt som är belyst via dimmern, dvs instrument, knappar osv. Denna kabel finns även i stereons originalkontakt, iaf på nyare modeller, kolla så att du inte t.ex kortslutet denna. Det finns en viss risk för att du pajat dimmerkretsen. FP |
|
|
Hej! jag mätte upp dimmer reglaget och reglaget ger ingen spänning alls medans det är spänning i kablarna till den ska testa byta den imorgon och se om jag får tillbaka ljuset då. men ska ta och kolla till den kabeln du sa till och och se om man inte kan säkra den på ett bättre sätt så det inte kommer hända igen. |
|
| som tur va så var det inget svårare fel än att byta ut dimmern:P. blev nästan orolig där. tack för svaret. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.