AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
931

Går ej att låsa 2 av dörrarna (E34a)

Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Hejsan jag har ett problem med mitt central lås när jag vrider om nyckeln så låser bara passagerar sidan sej, båda dörrarna på förarsidan är helt stumma dom rör sej inte alls dom går inte ens att trycka ner med handkraft helt stum som sagt vad kan detta bero på?
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Inge som har något att tipsa om vad det är som kan vara problemet kan vara ? Det är som sagt helt stumt på båda låspinnarna på förarsidan ! vad är det som kan kärva så att låspinnarna inte ens kan tryckas ner med handkraft? Tacksamt för ett svar/tips eller rent av kanske en logisk gissning bilen är en E34 med vanlig enkel nyckeln med C-lås
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
c-lås motorn har skurit i dörrarna. det är väldit vanligt på e34..speciellt 88-91 tror jag då de hade en äldre modell. kan vara lite problematiskt att få upp dörren och dörrsidan måste bort, det går bra men en del meck om man inte vill ha sönder dörrsidan.
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Låter logiskt att dom har skurit som du säger, dom går att öpnna och stänga dörrarna men själva låspinnarna är helt stum om man försöker trycka ner dom rör sej inte en mm lite drygt att inte kunna låsa dörrarna faktisk! går det inte att koppla bort C-låset så man kan låsa manuellt. alltså trycka ner låspinnen och hålla upp handtaget när man slår igen dörren?
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
jo varit inne på att strunta i att ha aktivt c lås..koppla ur dom så de inte är aktiva för att motverka att det inte strular i framtiden. garanterat inte det sista c-låset på e34 som fastnar. polaren o jag var faktiskt o köpte en m5a igår som hade detta fenomen på bakdörrarna också!
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Men det går att göra så koppla ur C-låset så man kan låsa manuellt? hur går man tillväga för att på smidigast. sätt göra det? hahaha jaså så pass trodde du hade köpt dej en tredje M5a.lligger en del e34 m5or ute nu och priserna känns ok till och med..
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
jaa, det är bara kroka av vajern eller koppla bort elkontakten till c-lås motorn.
nej, det är polaren som köpte den. han har 4 st m5or nu! :D absolut finns de många billiga! de kan man ju dammsuga upp utan problem och göra vad man vill med. bruksåka, köra på isen med, slakta, skrota ner som reservdelsbil osv...fast man får alltid vad man betalar för! i dagens läge är det nästan omöjligt at göra ett fynd på dessa bilar. prispannet 35000 - 120 000 speglar ganska bra vad man får och vad man betalar för. så ska man bara ha en och glida med och sköta och som en framtidsinvestering är det värt mer att lägga till pengar och köpa ett bra utgångsobjekt utan rost och oskruvad bil med kanske lite skönhetsanmärkning att fixa till under ett längre förlopp. men det är så jävla kul att åka M5 e34 till vardags med och då funkar det med en billig och fungerande bruksis.. finns inte så mycket trevligare, potenta bilar med härlig och trivsam körkaraktär blandad med komfort. bilarna andas verkligen genuin byggkvalité vilket saknas i många nyare bilar
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Tackar för den infon Aquilla då blir det att kroka av vajerna eller koppla bort kontakten :) haha va fan säger du 4st???? Man har ju fullt upp med en tycker jag + 530in sen ska det inhandlas en vinter bil strax vad ska han med 4st till? ska han slakta eller ha någon som reservdelsbil? behöver lite inredning o dylikt till 530in hojta till i så fall..

Sant sant finns mycket halvkassa ute och är ju svårt att göra ett fynd också är nog bättre att leta ett bra utgångsprojekt som du skriver.. Min egen är i bra bruksskick ej skruvad eller rostig största problem jag har är farthållaren är död annars är den i originalutförande och skall så förbli finns alltid saker att fixa/förbättra så klart, såg dina på Garaget.org och dom ser välskötta ut av att döma på bilderna :) Håller med dej fullständigt med att M5or är helt underbara bilar med en härlig och trivsam körkaraktär som andas äkta byggkvalite av klass

Mvh
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
jaa man kan ju aldrig ha för många m5 e34 ;) vet väl inte exakt vad han tänkt men 2 st 3,6or var på G att bli banbilsprojekt och mer eller mindre rensad inredning...så de var lite billigare än de 2 andra. den fina 3,6 originalbilen tror jag han ska satsa på med nylack och renovera upp lite, då den är svensksåld och gubbkörd största delen av sitt liv. den sista 3,8 som inhandlades i tisdags blir nog en härlig bruks och vardagsbil under sommarhalvåret då den går riktigt tight och bra samt inredning i nyskick...för att få den riktigt bra behövs en hellack, men känns roligare att satsa på det på en bil med mycket servicehistorik isåfall så man får ju priotera olika för olika bil...sen om det skulle rasa är det ju alltid bra att ha delar..samt att man kan låna grejor för felsökning och dyl. så han klarar sig =)

joo, mina köpte jag rätt utifrån vad jag fick för pengen. de är helt klart över snittskicket, rostfria originalbilar med bra historik som aldrig gått raggen..sen finns det mängder med saker att snygga till och förbättra, men de är iaf värda objekt att satsa på. dessutom gör det inget om de står inlåsta eller bortglömda ett år heller..står inte direkt och ökar i mil då samt rasar bort i värde som om man skulle köpare en nyare hobby bil. det är kul att ha både motorversionerna av e34an =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.